siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda, siimstree - 28 juli 2011 14:11

Jag är på semester.

Kommer hem på måndag, det blir ingen uppdatering under dessa dagar.

Tyvärr. ;(

Av Matilda, siimstree - 27 juli 2011 16:30

Smal & Fet

Tycker du att din sim är för smal eller för fet?


Det kan vara lika svårt för en smal människa att gå upp i vikt som för en fet människa att gå ner i vikt!

Men inget är fel med något av dem. I detta inlägget visar jag de snabbaste sätten för en smal sim att gå upp i vikt som för en fet sim att gå ner i vikt.




För att gå upp i vikt:


Här har vi en smal sim!  

Det snabbaste sättet att gå upp i vikt för en sim är att beställa en pizza.

I en pizzakartong finns det mat för 8 personer.   

Din sims uppgift är att äta upp hela pizzan själv.

Redan efter några bitar börjar simmen bli fetare, och fetare.  

Nu är min sim inne på sin andra kartong, men om du inte vill att din sim ska vara fetare än såhär så behöver man ju såklart inte äta mer! Be din sim äta så många bitar tills h*n är så som du vill ha den.





För att gå ner i vikt:

Har du en sim som du vill ska gå ner lite i vikt?  

Då finns det bara ett sätt!  

Träna, träna och träna! Efter ett par timmar blir din sim trött och utmattad, då får man vänta tills simmen orkar träna igen.  

För vissa simmar kan ta väldigt lång tid att gå ner i vikt, men håll ut!

Simmen kommer gå ner i vikt efter ett antal timmars träning! 


Av Matilda, siimstree - 25 juli 2011 18:30

Hur man får ett spökbarn



(Tyvärr så är detta ett inlägg utan bilder för bilderna som var till detta fungerar inte... Tråkigt!)


Du behöver:

- En man som är ungdom, vuxen eller åldring.

- En kvinna som är ungdom eller vuxen. Hon får inte vara en åldring.

- Ett föremål där du kan skaffa barn.


Det första du ska göra är att placera ut en pool på din tomt som mannen ska simma i. Eftersom att man kan hoppa upp från poolen vid kanten så måste man bygga staket eller väggar runt om så att han inte hoppar upp.

Efter ett antal timmar kommer din simgubbe drunkna och dö.

Graven/Urnan måste vara utplacerad i ditt hem!

Mannen brukar dyka upp efter ett antal dagar. Så du måste vara tålmodig och vänta!


När han dyker upp är han ett spöke, nu ska kvinnan och hennes döda man skaffa barn. Om de inte är på något romantiskt humör så får du klicka på några romantiska interaktioner. När de "gillar" varandra så mycket att de vill skaffa barn så trycker du på 'Försök skaffa barn'.

Om det lilla plinget kommer så betyder detta att din kvinnliga sim är gravid. Nu är det bara att vänta i de tre dagarna som simmen är gravid.

Tyvärr så är det inte varje gång man får ett spökbarn, ibland så får man även vanliga barn. Då får man testa igen!


Läs även: Hur man får tvillingar/trillingar 








Av Matilda, siimstree - 25 juli 2011 15:15

Detta är väldigt viktigt!


Ni ska rösta på hur många dagar i veckan ni vill att mina serier/leacys ska publiceras.


Hur du röstar:

Du skriver ditt svar som en kommentar till detta inlägget.

Jag har förslag nedan, om du röstar på t.ex 1 dag i veckan så betyder det att varje
serie/legacy publiceras 1 dag i veckan.


Förslagen du kan rösta på är:


1 dag i veckan - 0 röster


2 dagar i veckan - 2 röster


Detta ändras dagligen så fort någon röstat.

Jag kommer att publicera denna/länka till denna varje gång jag är inne för att så många som möjligt ska rösta så att jag vet.

Denna röstningen avslutas när jag meddelar om det på bloggen.

Rösta nu då så att jag vet!


Av Matilda, siimstree - 25 juli 2011 14:30

Färgguide:

Fanny - rosa

Agnes - orange

Hampus - babyblå

Tilde - röd

Melanie - olivgrön

Irina - kryddbär

(SUPER-Lång del!)  

Fanny åkte taxi till sjukhuset och där väntade Agnes på henne.  

Agnes: - Hej Fanny! Lycka till, jag kommer tillbaka hit lite senare när det är över!

Fanny: - Hej, tack så mycket! 

Ut kom Fanny med en liten flicka!  

Hemma i huset var det full rulle med att lära hennes barn viktiga saker, som att gå, prata och bli pottränad.

Tilde: - Godnatt mamma!

- Godnatt gumman! Jag går också och lägger mig snart, men jag ska bara fortsätta med Melanie först.


- Melanie, kom!

Melanie: - Jag försöka!  

"Åh, det är så fuskigt! Hon är aldrig med mig!"  

På morgonen satt hon med Melanie, igen.

- Mamma Irina skriker!

- Åh vad duktig du är! Du kan ju snart prata helt korrekt! 

- Jag prata korrekt!  

- Säg: Jag heter Melanie och jag har en lillasyster som heter Irina. Kan du säga så?

- Klart! Ja hete Melanie och ja har en lillsyster som heter Irina. Kan du säga så?

- Hahaha! Du behövde inte säga 'kan du säga så'!  

När Fanny pottränade Melanie rusade Tilde in.

- Mamma mamma! Får jag bada i poolen?

- Det är klart att du får! 

- Jihaa!  

"Det är så skönt att ha en pool hemma!"

"Men det är roligare att bada med någon! Jag får väl vänta tills Melanie har lärt sig simma.."  

- Åh nu är jag verkligen trött på att simma!  

- Nä nu ska jag ta ett långt varmt bad för det blev trätt kallt i poolen nu.  

Tilde satte på kranen till badkaret och väntade tills det blev fyllt med vatten.  

- Ubåtsäventyr!!  

- Nej jag får inte missa barnprogrammet!!  



Tyvärr så missade hon det eftersom att tvn gått sönder...  

- Det finns mat i kylen, om du vill ha... 

- Jag har redan ätit... Mamma tvn har gått sönder!

- Åh nej har den?

- Hallå där Irina!

Irina: - Hihihi! 

- Irina, vi får göra mer imorgon. Nu är mamma trött.

- Okeh..  

- Natti natti!

"Jag går och lägger mig här..."  

- Åh skolbussen kommer klockan 8! Jag måste skynda mig! 


- Jag måste skyndaaaa!  

Innan Tilde skulle till skolan diskade hon sin tallrik.

- Godmorgon lillplutt!  

- Åh du kan snart själv, gumman!

- Hihi! 

- Nu ska vi byta kläder, du kan ju inte ha din pyjamas hela dagen!  

- Sådär!  

- Men! Vem är det som ringer på dörren? Ska vi gå och kolla?  

- Agnes, hej!

- Hej gumman! Vad stor hon har blivit!

- Ja, Irina växer så det knakar!

- Hihi... 

- Jag är jätteledsen för alla sopor och gamla tidningar vi har här ute! Så skamligt men jag har tyvärr inte hunnit med något annat än barnen och mig själv den senaste tiden...  

- Nej men det gör inget! Jag förstår att du inte hunnit med något annat än barnen.  

- Tänk att du fyller år om några dagar! Vad önskar du dig?  

- Jag kan inte själv fatta det! Jag önskar mig en sak, men det kan jag tyvärr inte säga...

- Men vad spännande! Nu blev jag nyfiken, vad kan det vara?  

- Haha! Det enda jag kan säga är att du kommer få reda på vad det är.  

- Men jag gillar böcker väldigt mycket.

- Jaså?   

- Jag hatar att göra läxan! Men om man vill ha mvg i alla ämnen för att lyckas bra senare så får man offra sig... 

"Bara 5 tal kvar, det klarar jag!"  

- Agnes du klär verkligen i orange. Önskar du dig nya kläder?  

- Ja, det gör jag!  

- Men snälla, köp inget dyrt!

- Hm... Vi får väl se. Jag kommer snart, Agnes. Jag ska bara se att Tilde gjort läxorna.  

*PLING PLONG*

- Är hon hemma?

- Och varför skulle jag svara dig?! 

- Vem var det som pli...  

- Hej..

- Mike! Och vad gör du här?! Du har varit här ganska många gånger sedan vi skilde oss, varje gång har jag sagt att du INTE är välkommen. Så vad har fört dig hit?! 

- Jag vill också ha hand om våra barn!

- VÅRA BARN? Dem är långt ifrån dina barn, dem är bara mina nu!  

- STICK! DU ÄR ALDRIG VÄLKOMMEN TILL MIG OCH MINA BARN.  

- Men...

- Är du döv? Hon sa STICK!  

- Hm...  

- Tack Agnes!

- Det var så lite så, vad gör man inte för sin vän? 

- Hej mamma!

- Hej älskling! Varför har du din pyjamas på dig? 

- Jag smög in för att sova lite innan jag träffade er... Jag var alldeles för trött!  

- Agnes..? Kan du läsa en godnattsaga för mig?

- Självklart! 

- Kom, vi kan ta Hampus säng...  

- Så det var en gång en....  

- ... och de levde lyckliga i alla sina dar! Slut.

- Det var roligt att få höra en godnattsaga!

- Läser din mamma ofta godnattsagor?

- Nej, aldrig. Hon är bara med Melanie och Irina hela tiden. Hon har aldrig någonsin läst en saga för mig. Hon har aldrig ens tid för mig.

- Åh, det var tråkigt att höra. Det blir nog bättre när de blir äldre.   

- Asså mamma! Jag hatar vårt hus! Vi är fem personer som bor här och det är ALLDELES för trångt! Tänk då om du gifter dig med en annan!  

- Vi måste flytta! Jag rymmer hemifrån annars!

"Vi som har så ont om pengar just nu också..."

- Åh, jag står inte ut längre! Hela tiden är det någon som klagar på hur vi bor. Hampus kommer rymma hemifrån om vi inte skaffar ett större hus för att det är alldeles för trångt.  

- Bli inte sur men om jag får säga det själv så måste det vara speciellt jobbigt för Tilde som får sova med en nyfödd bebis och Melanie...  

- Jag har inget val...

- Jo faktiskt, behåll huset men bo hos mig medans du letar efter ett hus.  

- M-men va?

- Du hörde vad jag sa och jag menar varenda ord!  

- Agnes du är bäst! När kan vi komma till dig? Har du plats för oss?  

- Vi kan åka nu?   

- Ner med skålen!  

- Vad är det med dig helt plötsligt?  

- Vi behåller huset men bor hos Agnes medans vi letar hus!

- Va?

- Du ville inte bo här, jag sa det till Agnes och hon sa att vi kunde bo hos henne medans vi letar hus. Och om vi hittar ett hus så säljer vi detta för att få pengar till det nya, om vi inte hittar ett hus så flyttar vi antingen in i detta igen eller stannar hos Agnes medans vi fortsätter leta efter ett hus.   


- Det låter bra, men när?

- NU! 


~ fortsättning följer ~ 

Av Matilda, siimstree - 24 juli 2011 00:03

Jag har varit väldigt trött hela dagen idag (men jag har ändå klarat av att lägga ut 2 inlägg, hehe) så nu tänkte jag sova.


Vill bara påminna dem som svarar nr 3 = Okej, nr 4 = Tråkig eller nr 5 = Jättedålig

att ni skriver i en kommentar varför ni tycker så som ni tycker och vad jag kan förbättra/göra åt det.

Detta är INTE för att jag vill peka ut er (för det vill jag inte!) utan det är för att bloggen ska bli så bra som möjligt.

Och glöm inte heller att kommentarerna publiceras direkt utan granskning!


Godnatt, sweet dreams! =)

Av Matilda, siimstree - 23 juli 2011 23:33

Jag bygger ju en stad, eller jag gör om Sunset Valley.

Idag byggde jag ett hus och jag tänkte nu visa er hur jag byggde det lite snabbt och sedan rummen när de är inredda.

Jag skriver ingen text sedan när ni ser rummen för alla vet ju vilket som är badrum, sovrum etc.


1. Börja med att hitta en tomt som du tycker verkar lagom för huset.  

2. Jag började med ingången/verandan för att veta var resten av huset kommer ligga någonstans.  

3.Sedan fortsätter jag...  

... tills jag fått så som jag vill ha det. Det är ganska fint att ha flera altaner på olika ställen som är olika stora.  

4. Sedan kommer väggarna...  

5. Nu kan du börja "forma" inuti, dvs så du vill ha rummen.  

Ovanvåningen...  

6. Nu är det dags att placera ut dörrarna... 

... och golven...  

...  

7. Nu kommer det roliga! Inred ditt hus exakt så som Du vill ha det!!


Här kommer några minimerade bilder på husets inredning.

(Klicka på bilderna för att göra dem större)

                     


Hoppas att du gillade min lilla visning av...

... DETTA huset! :D  

Vad tyckte Du om huset?

SVARA!! :)   

Av Matilda, siimstree - 23 juli 2011 20:16

Del 16 kommer ut idag bara för att de två senaste delarna har varit korta...

Färgguide:

Leo - turkos

Ellen - violett

Rian - mörkblå

Övriga/Tillfälliga - grå

---  

"Jag undrar varför pappa sa att jag skulle komma över..?!"  

- Men du, ska vi inte berätta det för min dotter Ellen och din son Rian?

- Jag tycker att vi berättar det för Ellen och att Ellen sedan säger det till Rian.

Rian har varit väldigt sur på mig den senaste tiden så jag tror att det är bäst om Ellen berättar det...   

- Okej jag förstår...

- Ska vi inte göra det nu då? Vi kan ropa hit Ellen och säga det...  

- Hejsan!

- Hej... Jag och din far har en sak att berätta... Du kan säga det Leo. 

- Säg vad det är pappa!

- Ehm.. Du ska gifta dig... Med Rian, han blir ingift...

- ... till er familj för att få ett bättre liv. Och eftersom att du är den enda kvinnan i er familj så blir det du.  

- Det blir bäst så...

- Jag vet inte ens vem det är..?! Nu avslutar jag detta samtal med ett hejdå! 

- Är du Rian?

- Mh... 

- Jag vet inte hur jag ska säga detta, men vi ska gifta oss... Din och min pappa har bestämt det så du blir ingift i vår familj...  

- Kan du säga något? Varför ignorerar du mig?  

Rian hade stått där helt blixtstilla ganska länge medans han ignorerade Ellen. Plötsligt pyste det till i kastrullen och han brännde maten.

*FNISS*

"Han är tydligen ingen stjärna på att laga mat direkt.." 

- Om du ska fortsätta ignorera mig så går jag väl, jag har ingen lust att ödsla tid på något onödigt!  

- Nej vänta!  

- Det skulle sitta fint med restaurangmat nu när jag är hungrig och sabbade min mat.. Men jag hinner inte åka iväg och äta så... Vi kan väl äta ute tillsammans imorgon?

- Jovisst! Men jag måste faktiskt gå nu, jag ska hem och äta mat... Ingen bränd mat,  hehe...
Nästa dag: 



- Pappa varför får jag en present?  

- Den är till dig! Det är ett kontrakt till läkarlinjen! Du får hög lön redan från början!  

- Tack! Jag vill verkligen bli läkare! Men jag måste göra mig i ordning, jag har en dejt klockan 3.

- Ooh, spännande. Är det Rian?

- Ja..

- Han verkar trevlig! 

*PLING PLONG*  

- Hej! Är du redo?

- Ja. 

- Förlåt för att vi ska åka i denna bilen men jag har inte råd med en ny,,,

- Äsch! Det gör absolut inget!  

- Vi kan väl sitta här?

- Ja det blir bra! 

- Mitt var jättegott, var ditt också det?

- Ja min var utmärkt! 

- Du har vackert formade läppar...

- Åh, har jag vackra läppar..? 

- Ja...  

- Men du har inte bara vackra läppar... Hela du är vacker..  

- Så därför... TADA!  

- Blommorna var verkligen vackra, precis som du...  

- Bada?

- Nu?
Rian och Ellen stack iväg för att bada, men senare på kvällen när de torkat sina kläder och i Ellens fall bytt så åkte de till strandpromenaden igen. 



- Ellen du är underbar!  

- Åh tack! Du...  

- Ja?

- Vi kanske kan bli ett bra par ändå.. 

- Ett riktigt bra par!  

- Ska vi titta på månen och stjärnonrna tillsammans?

- Javisst!  

- Även fast det inte är så många stjärnor just nu så är himlen vacker!  

- Titta! Ett stjärnfall!  

- Då får man önska sig något... Blunda och önska dig något!

- Okej...  

- Blundar du?

- Aa... 

Medans Ellen blundade passade Rian på att kyssa henne.  

- Jag typ älskar dig!  

- Älskar dig med...  

- Kan jag fråga en sak?

- Självklart!

- De sa att vi skulle gifta oss, men när?  

- Eftersom att de inte nämnde när så antar jag att det inte spelar någon roll...

-  Så vi skulle kunna gifta oss imorgon eller om ett år typ?

- Tror det...  

- Jag hade jätteroligt med dig!

- Jag hade också roligt, fast med dig!  

- Godnatt Ellen...

- Nej kom!  

- Om vi nu ska gifta oss så kan vi ju lika gärna vänja oss redan nu vid att sova i samma hus... Vill du "sova över"?

- Gärna!  

De båda smög in och somnade.  

Mitt i natten vaknade Rian, han tänkte på hur lycklig han varit igår.  

- Godmorgon!

- Hej, har du köpt våfflor?

- Nej jag lagade dem nyss... Jag vaknade klockan 6 i morse och såg att ni varken hade någon spis eller stolar till oss alla... Så jag åkte och handlade lite grann... 

"Mums!"

- Var kommer spisen och stolarna ifrån?

- Rian hade varit och köpt det innan idag...    

- Hur går det för er då?  

- Jo det går bra!  

- Hej igen!

- Hej, var är stolarna?

- Jag ställde ut dem för att rengöra dem, men skit i dem nu! 

...

"Måste dem göra det helt öppet?"  

"Men det är i och för sig kul att de gillar varandra..."  

- Rian jag går och lägger mig nu, jag tycker att det börjar bli sent...  

Mitt i natten vaknade hon av sin hunger.    

"Vad skönt att vi har en spis nu!"  

- Mmm vad gott!


~ fortsättning följer ~  


Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards