siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda, siimstree - 30 juni 2011 23:35

Blir en liten ändring, min eleganta sim kommer jag visa imorgon.

Jag har inte haft tid att lägga upp den idag för jag har hållt på jättemycket med The Brixlands och lite sånt... 

Tyvärr så blev del 18 inte jättelång för jag har gjort så mycket saker med planer och lite sånt som kommer senare i historien. Som ni får reda på i de kommande delarna!!


Godnatt, nu ska jag sova för jag vill inte sova bort hela dagen imorgon.

Förresten så blir det något inlägg imorgon och lördag men jag får se om jag kan blogga på söndag, inte helt säker på om jag hinner det då... :(


Kram på er!

Av Matilda, siimstree - 30 juni 2011 23:16

Färgguide:

Fanny - rosa

Simon - mörkgrön

Mike - mörkblå

Hampus - babyblå

Agnes - orange

Tilde - röd

Melanie - mörklila

Fanny och barnen har bott hos Agnes medans de sålt sitt gamla hus och letat efter ett nytt. Mike har de inte sett till på flera dagar och han har inte hört av sig.  

- Det står att det ska vara här... Fint var det i allafall!  

- Home sweet home!  

- Det är väldigt prydligt!  

- Åh jag älskar de röda sofforna!  

"Och det finns en tvättstuga! Det är mycket bättre än att ha det i garaget..."  

- Hampus kommer att älska sitt rum!  

- Åh vilket fantastiskt sovrum! Tänk att det är mitt! Den har en egen toalett också!  

"Oj, är det jag som luktar så..?!"  

"Bäst att inviga badkaret i vårt badrum då..."  

- Åh vad fint!  

- Är det här..?  

"Det måste det vara! Fanny är ju där inne och kollar på tv."  

- H.. hejj Fanny..!  

- Hej jag har saknat dig så! Vad tycker du om vår lya?

- Jo den är fin!  

- Berätta varför vi skulle flytta förresten! Jag älskade mitt gamla hus!

- Det har med räkningarna att göra... Jag är så trött, kan vi ta det en annan gång..?  

- Okej då... 

- Vad tyckte barnen om att flytta?  

- Rätt okej verkar det som...  

- Men nu slutar vi tänka på det! Vi ska ordna så vi får det bra här med, älskling!

- Mhm....

- Varför är du så bekymrad?!

- Ehm,... jo, jag var borta några dagar för... f.. för..!

- Älskling? 

- J...jag...


~ fortsättning följer ~

    

Av Matilda, siimstree - 30 juni 2011 16:35

Hejsan!

Jag är nu HELT utmattad efter denna veckas träning (tränat varje dag).

Nu känner jag hur det värker i låren hela tiden! 

För att inte tala om hur det är att gå upp och ner för trappan...


Men nu till SIMS!

Jag har gjort en elegant sim till simstips tävling.

Den kommer upp på bloggen idag.

Jag har också tänkt att komma med The Brixlands och får se om det blir någon Danielsson eller någon allmän plats osv...

Av Matilda, siimstree - 28 juni 2011 18:17

Hejsan!

Jag har anmält mig till en tävling som simstips har anordnat!

Den går ut på att man ska skapa en elegant sim och den som vinner som har en blogg blir länkad och hon lägger ut bilder på simmen.

HÄR  är en direktlänk till tävlingen. 

Jag tycker att det ska bli kul så jag ska göra min eleganta sim nu direkt.


En annan sak är att jag ska ut på stan och äta ikväll med dem från Göteborg, så jag får se om The Brixlands hinner komma ut idag.





Av Matilda, siimstree - 27 juni 2011 23:00

Färgguide:

Leo - turkos

Dilly - mörkgul

Jenny - olivgrön

Becca - rosa

Ellen - violett

Elvira - ljusblå

---

Becca och Bob hade nu börjat träffas varje kväll när Leo var och jobbade. 

- Becca du är så underbar! Jag älskar verkligen dig!  

- Jaså, är det ett kärlekspar på gång?!

- Käften äckelunge! Du stör!  


- Hej, jag heter Bob. Trevligt att råkas.

- Hej, jag är Leo. Iväg med dig nu, det är sent! 

Becca gick in för att sova för hon ville inte prata med Leo om Bob.
Helst ville hon inte ens prata med honom alls. 
  

Nästa dag efter att Leo betalat räkningarna gick han in till Becca.  

- Gå in och kolla i badrummet efter att du ätit. Jag var uppe hela natten... Och förresten, jag gillar inte Bob.    

"Jag gillar mitt lilla extrajobb!"  

Becca blev sur över att hon behövde gå till skolan idag men hon blev på lite bättre humör när hon kom att tänka på skolbalen som skulle vara ikväll.  

"Det var fint, men jag skulle tyckt att det var finare om någon annan gjort det!"  

"Nu kör vi med en premiärdusch i vårt hem!"  

- Kom igen! Öppna!  

- Åh, vad kul det ska bli!  

- Wow! Detta är verkligen lyx!  

- Nej, redan framme? Jag som ville åka mer i limousinen!  

Inne på balen så blev Bob och Becca utvalda som "Det finaste paret".

Då kysstes de och blev ännu mer kära.  

"Då tar vi väl en dusch då.."  

- Aah, gult hår! 

- VART SKA DU?!

- Ut...?

- Nej, inte längre! Du har utegångsförbud!

- Men varför?! Jag har inte gjort något... 
- Därför! 






"Nej nu ska jag packa!"  

"Hejdå Leo, jag kommer aldrig mer se dig. Det är jag bara glad för!"


~ fortsättning följer ~   

Av Matilda, siimstree - 27 juni 2011 22:24

Hejsan mina kära läsare!

Jag kan börja med att jag tänkte skriva innan idag att det förmodligen inte skulle bli något idag, för några bekanta har kommit till oss från Göteborg och de bor hos oss och jag skulle "guida" dem idag och imorgon och hitta på lite roliga saker.

Men nu känner jag att jag har lite tid till att göra en del av Danielsson-serien.

Så förvänta er ingen del av The Brixlands idag!

Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 21:28

Jag ville bara säga tack till er som kommenterar nästan varje inlägg!

Det gör att jag tycker att det är roligare att blogga! Fortsätt kommentera så som ni gör!


En annan sak är att jag vill säga stort tack till Tove som valde min blogg som Veckans Blogg! Tack, tack, tack! 

Kolla in på hennes fina blogg: simstips.bloggplatsen.se 


Nästa inlägg sker förmodligen på måndag.

Jag är nämnligen iväg hela dagen och tränar och på kvällen ska jag och min familj ut och äta. 






Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 20:50

Färgguide:

Fanny - rosa

Mike - mörkblå

Simon - mörkgrön

Hampus - babyblå

Agnes - orange

Tilde - röd

---

- ÅÅH!  

"Hampus hittar på bus hela tiden!"  

- Nu är jag ju helblöt!  

- Vad gjorde du så för?!

- Förlåt pappa men det var så kul!  

Som straff fick han torka upp den stora pölen. Mike tyckte att det var roligt gjort av Hampus så han fick inget hårt straff.  

- Gumman, måste du skrika hela tiden..? Pappa kommer snart och pottränar dig och lär dig att prata, försöka åtminstonde... Mamma ska duscha nu.

- Såja gumman!  

- Så, nu är jag ren igen.  

"Men...!"  

- AAH! MITT HÅR ÄR LILA!!!  

- NEJ VAD HEMSK! JAG MÅSTE TVÄTTA BORT DET!  

- DETTA VAR INTE KUL! DU BORDE SKÄMMAS NÄR DU GÖR SÅNA BUS!

- Förlåt...

- Det var kul när du sprutade ner din far, men att få håret lila är absolut inte kul!
Gör inte om det!
 

- P-E-N-G-A-R.
- Pengar!

- Bra gumman! 

- Flaskaa!  

"Då var det dags att tvätta igen..."  

- Hejdå! Jag ska till skolan nu.

- Ha det så bra!  

- Insekt.

- Ins.... jäkt  

- Kan du säga blombukett?

- Blombukett!  

- Kom gumman! Kom!  

- Hej hej! Jag är hemma nu!  

- Aah! DET ÄR DAGS, VATTNET HAR GÅTT!  

- ÅH HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!!  

...

- Åh, vi måste skynda oss!  

Ut kom hon med en liten flicka!  

- Varför gråter hon heeeela tiden?  

På morgonen fick Fanny ett sms av Mike:


Bara gör som jag säger! Köp ett hus fort (!) och sälj detta huset och åk till det nya huset! Smsa sedan var vårt nya hus är så jag kan komma till er!
Kram och gör som jag säger!



~ fortsättning följer ~   

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards