siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under februari 2012

Av Matilda, siimstree - 29 februari 2012 13:00

Färgguide:

Emina - olivgrön

Robin - mörkblå

Tillfälliga - grå

 
---

Dagarna gick och jag undvek Robins samtal som kom varannan timme.
Jag undvek honom för att jag kände att jag inte klarade av känslor just nu efter vad som hänt i Bridgeport.
Det var svårt att inte låtsas som om man inte hörde samtalen som kom från Robin, men det var det rätta. 
När jag skulle ut och betala de sista räkningarna ringde mobilen och jag orkade inte längre ignorera honom.

Emina: - Vad?
Robin: - Hej... Jag har ringt flera gånger och jag tänkte att du kanske ville prata om det? 

Efter mycket om och men var jag snäll och jag tog min hyrbil och körde till stranden där han var.
"Där är han!"

- Låt mig börja, jag vet att du tycker att jag har varit jobbig så mycket som jag ringt dig...
"Mmm..." Ville jag säga.
- ... men jag ville bara säga att du kanske kan ge mig en extra chans? 
 
Han fick mig att tänka om en gång till. Jag kunde ju knappast neka och säga att jag inte tyckte om att vara med honom, han är ju så lätt att prata med och jag trivs med honom. 
"Okej då, även fast det inte var såhär jag ville att det skulle bli så kan jag inte hjälpa det..." 
- Okej då. Vad sägs som att äta middag på restaurangen ikväll efter mitt pass på jobbet?
- Det låter perfekt! 

Efter vårt lilla prat på stranden fick jag skynda mig till jobbet för att komma i tid.
Passet var långt men det gick fortare för jag såg fram emot kvällen. När jag äntligen slutade för idag sprang jag över till restaurangen som låg precis jämte.

Jag väntade, väntade och väntade. Ingen Robin dök upp. Till sist fick jag nog.

Reporter: - Emina Lekander?
- Jo men... Känner jag dig? 

- Nej. Men jag är reporter och jag har skrivit mycket om dig och dina skandaler med killar tidigare i Bridgeport. Jag ställer gärna några frågor till dig, hur skulle du beskriva din och Robins relation? 

- Eh vi är... Du får ursäkta mig men jag ska gå nu.
Vilken fräck fråga, sånt frågar man inte även om jag har ställt till med skandaler tidigare!

Väl hemma tog jag en kopp choklad för att varva ner och tänka på exakt vad jag sa.

Jag visste ju att hon skulle ljuga och skriva att jag uttalade mig om min och hans relation som inte ens finns!
Eller finns det något..?
 

~ forts. följer ~  

Av Matilda, siimstree - 27 februari 2012 19:59

Någon mer än jag som inte kan komma in på the sims 3's hemsida just nu?

Tråkigt för just nu MÅSTE jag gå in där!!


Bild från min legacy som är avslutad, tyvärr..  

Av Matilda, siimstree - 27 februari 2012 18:00

Tänkte bara visa en sak som jag la märke till när Sami var i parken och hälsade på en mörk sim.

Ser ni att hennes handflata är ljusare precis som det är i verkligheten för mörka människor?

Kul att sims-skaparna tom. tänkt på det! 

Av Matilda, siimstree - 27 februari 2012 11:45

Än så länge så är det såhär schemat kommer se ut.

Måndag: Övriga inlägg.

Tisdag: Tips & Trix som kan vara användbara!

Onsdag: En del av serien Livet som en Lekander.

Torsdag: Denna dagen blir det endast en dagens fråga eftersom att jag inte hinner med något annat pga. min fritid.

Fredag: Tema-dag innebär att under några veckor har jag ett visst tema och sen bytar det.

Lördag: En del av serien Livet som en Lekander

Söndag: På veckans vilodag blir det övriga inlägg...  

Av Matilda, siimstree - 26 februari 2012 16:15

Kör 10 snabba fusk här idag!

1. Motherlode - 50.000 simdaler

2. Kaching - 1.000 simdaler

3. TestingCheatsEnabled true/false - Detta fusket innebär mycket. Du kan få fram karriärsmöjligheter, få dig att känna alla, få dina behov statiska m.m Det bästa är faktiskt om man provar sig fram. True - du aktiverar fusket. False - avaktiverar.

4. MoveObjects on/off - Gör att du kan placera möbler och föremål var som helst.

5. FreeRealState - Gör att du kan köpa vilket hus du vill utan att tänka på kostnaden i Ändra stad-läget.

6. JokePlease - Det visas ett skämt.

7. Resetsim förnamn efternamn - Gör att du återställer simmar som tex. har buggat fast osv.


8. ConstrainFloorElevation true/false - Gör att du kan ändra "vägghöjden" och höja/sänka marken även om det finns väggar eller hus på det stället. För övrigt ett komplicerat fusk om du inte är van!

9. HideHeadlineEffects on/off - Gör att tankebubblor, pratbubblor och plum-boben försvinner. Perfekt om du vill göra en serie eller film!

10. FadeObjects on/off - Gör så att föremål tonas ut/inte tonas ut när du kommer nära dem.


Nu fick ni 10 fusk.

Ett annat tips som leder till fusk är om ni skriver in Help i fuskrutan och då visas några användbara fusk!


Av Matilda, siimstree - 25 februari 2012 15:38


Måste säga att det är klent med kommentarer.

Släng iväg en kommentar när du ändå är här för glöm inte att ni är min motivation till att blogga!  

(inga läsare+kommentarer=ingen bloggning)  

Av Matilda, siimstree - 25 februari 2012 12:45

Observera att framsidan är under konstruktion!


Färgguide:

Emina - röd

Robin - mörkblå


Del 1

 
Emina: - Nu borde vi väl vara framme? Ska vi chansa, Sami?

"Åh det måste vara han!"

Robin: - Hej unga dam. Hur kan jag stå till er tjänst?

- Hej, jag heter Emina. Är du mäklaren jag ringde för några dagar sedan?

Robin stod och funderade en stund, sedan sa han:

- Jamen hej Emina. Nu minns jag dig! Kom in, kom in!

Jag kände att han tittade på mig underligt och sedan frågade han:

- Är det din hund, det?

- Ja. Svarade jag och Sami följde med in när jag visslade.

- Vilket hus var det du hade att erbjuda?

- Ja... Du ser ju inte ut att ha pojkvän eller familj vilket jag antydde, jag hade nämnligen tänkt att visa dig ett ganska stort hus som inte ligger så långt här ifrån.

- Oroa dig inte, det blir bra vilket fall som! Jag måste hitta ett hus så snart som möjligt ändå för just nu har jag ingenstans att bo. Ska vi kolla på det nu?

- Jag är ledsen men jag har ett ärende först men jag kan förstå om du gärna vill kolla på det ensam så du kan få nyckeln. Ring mig sedan om du har frågor eller om du vill diskutera!

Jag fick nyckeln och en vägbeskrivning dit. Han hade rätt, det låg väldigt nära!

- Whoa! Bra start på en rundvandring!

Jag kollade runt i huset och jag blev helt fäst vid inredningen som var fantastisk!

"Oavsett vad detta kostar så tar jag det! Jag vet ju att mamma kan lägga till en extra summa..."

Efter att jag vandrat runt ringde jag numret till Robin.

- Hej, Emina här. Jag tänkte bara meddela att jag gärna skulle vilja att du kom hit så vi kunde prata lite siffror och sånt.

- ....

- Ja, det låter bra. Då ses vi snart!

En stund senare ringde det på dörrklockan och då förstod jag att det var Robin.

- Hej! Jag är intresserad av huset så jag undrar vad det ligger på?

- Eh...

Robin blev allvarlig och funderade en liten stund.

- Vi kan säga såhär... Jag kan sänka priset om du bjuder mig på middag ikväll. Sa han och log lite charmigt.

- Gärna, kom in!

Medans jag lagade maten sneglade jag på Robin som då och då tittade mot mig. 

*Host host!*

- Heheh... Var det så dåligt lagat?

- Nej!! Jag satte nog bara i halsen..

- Tur det! Det känns ju hemsk att bjuda någon på middag och sedan ta död på någon..!

- Låt mig ta din tallrik också, Emina. Sa Robin och tog min tallrik.

- Tack!

Inne i köket stannade han mitt framför mig.

- Tack så mycket för middagen. 

Han tog sedan min hand och sökte efter min reaktion.

Jag rodnade lite grann men försökte dölja det och försökte istället besvara hans flört.

- Jo.. Jag tänkte att eftersom att du sänkte priset på huset så...

- ... får du blommor av mig!

- Tack. Sa han förtjust och kramade mig sedan romantiskt länge och gick sedan.

Jag märkte nu tyvärr... att jag var kär!


~ forts. följer ~

Hur var första delen? Kommentera vad ni tycker!!

Av Matilda, siimstree - 24 februari 2012 16:00

Här kommer lite fakta om serien som kommer i morgon!


Namn på serie: Seriens namn är Lekander.

Stad serie utspelas i: Den utspelar sig i Sunset Valley.


Huvudpersonen: 

Jag vill ju inte berätta för mycket för det ska ju vara lite utav en överraskning!

Men jag kan iaf säga att huvudpersonen heter Emina Lekander och hon är ca 20 år och hon har precis kommit till Sunset Valley efter att ha jobbat som bartender i Bridgeport. Hon har även en hund som heter Sami och hon är en liten fluffis!

Mer vill jag inte berätta för då känns det som att ni vet för mycket redan innan serien har börjat!


Här kommer iaf 2 bilder som sneak peak!

   


Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards