siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda, siimstree - 31 maj 2011 20:25

Hej!


Jag LOVAR, jag ska verkligen bli bättre på att uppdatera mer!

Jag känner att jag nämnligen inte riktigt har tid att spela sims varje dag så därför blir det svårt att komma med fler delar varje dag...

SÅ därför har jag gjort så att jag har tagit väldigt många bilder till serierna som kommer att räcka länge framöver vilket gör att jag bara behöver fixa ihop det i ett inlägg!

Smart va?! 

Jag ska nu skriva nästa del i min legacy. (om Leo Danielsson)

 

Av Matilda, siimstree - 31 maj 2011 20:00

Del 3


Färgguide:

Leo - turkos

Dilly - mörkgul

Amy - mörklila


  Leo Danielsson bor fattigt på en ganska stor tomt i Twinbrook.
Han letar väldigt intensivt efter den rätta kärleken.
 


  Leo var en aning chockad efter att en inbrottstjuv försökt stjäla något på hans tomt.

Det hade börjat ljusna.

  Leo tog fram hans gamla vanliga flingor och satte sig på toan och började äta,
som vanligt.
 
När Leo mumsat färdigt på sina flingor kände han hur han luktade svett, han hade ju ingen dusch så han blev tvungen att åka till gymmet och duscha där.

  När Leo kom ut ur duschrummet spelades en låt som han verkligen älskar!

Det visade sig att en tjej, Amy, också gillade den så de började dansa hej vilt tillsammans!

- Wiihoo! Jag bara älskar att dansa till denna låten! Den är sååå bra!

- Ja! Vad heter du förresten?

- Jag heter Amy, du då?

- Leo...

  När Leo kollade vad klockan var såg han att han var sen till jobbet. 

- Amy, det var väldigt roligt att dansa och få träffa dig! Det är tyvärr så att jag är lite sen till jobbet nu så jag måste rusa iväg!

- Det var trevligt att få träffa dig med! Du kan få mitt nummer så är det bara att ringa om 1du vill träffas fler gånger! 

- Ja! Vilken bra idé!

Amy gav Leo hennes nummer och sedan ringde Leo en taxi som skulle köra honom till jobbet.

  Leo åkte till jobbet och kände att han faktiskt gillade Amy som hon var.

Hon klädde sig i alla möjliga mönster som inte alls passade ihop, men det viktiga är ju hur hon är inombords!


 Några timmar senare när han slutat åkte han hem väldigt trött och nästan hoppade in i sängen och somnade. 


Dagen efter:

  Leo vaknade ganska tidigt och höll på att läsa tidningen när han fick ett sms av Amy:

 Hej Leo!
Jag hade väldigt kul igår! Gör du något speciellt idag eller?

Annars kan vi kanske träffas efter lunchen, vid klockan ett?

Ha det gött / Amy :) 


"Klart att jag vill träffa Amy! Hon var så snäll och rolig!"


  Leo ville vara i tid för att inte göra Amy besviken så han kom dit fem minuter tidigare.

  - Hej!

- Hej Leo! Du är fem minuter tidig.

- Ja, precis som du! Hahahaha!

- Hahaha, ja.... eftersom att det var jag som sa att vi skulle träffas här så ville jag ju inte komma efter att du kommit!


- Jaha, har du tränat precis?

- Ja, luktar jag såå mycket svett?

- Nej nej! Jag såg bara att du hade träningskläder på dig!

  - Hur länge har du bott här i Twinbrook?

- Jag har faktiskt bott här så länge som jag kan minnas, alltså i hela mitt liv.

- Minns du heeela ditt liv?!?!  

- Ja, verkligen allt! 

Leo tittade förvånat på henne.

- Det var ett skämt.

- Men det vet jag ju! Jag skojade ju bara! 

Leo ljög om att han skojat för han ville inte verka trög inför Amy.

  - Kom Leo! Skynda dig!

- Vänta Amy! Vart ska du?! AMYYYY! VÄÄÄÄNTAA!

 -  Amyyyyyyyy, stanna!    


~ fortsättning följer ~

Av Matilda, siimstree - 28 maj 2011 15:52

Hejhej!

Hemma hos mig regnar det... så det är perfekt väder för att sitta inne och spela sims!

Jag har tänkt att lägga upp ännu en till serie, som jag började med för några veckor sedan. Får se om den kommer idag eller någon gång de kommande dagarna...

Men först måste vi ha lite material!!   

Förresten, vad tyckte ni om legacyn?

Vet ni hur en legacy fungerar eller ska jag lägga upp regler?

Av Matilda, siimstree - 27 maj 2011 13:15

Här kommer del 2 av min legacy!!


Färgguide:

Leo - turkos

Dilly - mörkgul

Amy - mörklila


  Leo Danielsson bor fattigt på en ganska stor tomt i Twinbrook. 

Han letar väldigt intensivt efter den rätta kärleken.


  - Så vad gör vi här nu då?

- Vi kan... Berätta spökhistorier! Det blir kul!

- Nej, man ska inte göra sånt på kyrkogårdar!

- Jodå! Klart man ska!

  - Vi kan väl berätta vanliga historier?

- Okejdå, men det är ju inte lika läskigt...

- Vem sa att det behövde vara läskigt egentligen?

- Ingen tror jag, men jag gillar att bli uppskrämd!

De berättade lite historier och händelser som de varit med om.

- Nejdu, detta var väldigt trevligt men nu måste jag bege mig. Hejdå, vi hörs!

  Leo åkte hem med taxi, det skulle tagit väldigt lång tid om han gått...

  Leo gick och satte sig på toan när han åt, han tog flingor.

  Timmarna gick och plötsligt:

  ...  Viskning:
- Hej, jag heter Leo Danielsson. Ni måste komma till mig fort för jag har en tjuv på min tomt! Kom FORT!

- Uppfattat, vi är påväg!

  En polisbil stannade utanför tomten några minuter senare, polisen sprang in på tomten och...

  ... brottade ner tjuven som just tänkte sno Leos ägodelar.

  Tjuven var chanslös och fick på sig handbojor och stod och väntade vid polisbilen medans polisen pratade med Leo om han hunnit stjäla något.

  Efter en stund åkte tjuven iväg tillsammans med polisen till polishuset.

Leo var nu säker.



~ fortsättning följer ~

Av Matilda, siimstree - 26 maj 2011 20:49

Färgguide:

Leo - turkos

Pigilly - mörkgul

Amy - mörklila

 Leo Danielsson bor i Twinbrook och försöker starta ett nytt liv och letar intensivt efter sin äkta kärlek. Problemet är att han inte är så bra på att få tjejer, för han har nästan aldrig haft någon!


 "Snacka om att det kommer bli ett stort hus på min tomt när jag får mer pengar, nu är jag ju nästan pank..."


Detta är det enda han har: 

  ....  

  För Leo är det viktigt att ha ett jobb som man tjänar mycket pengar på, men han är väl medveten om att man måste börja någonstans...

Han vet även att jobbet han ska söka på inte är så välbetalt, det han däremot tror på är att om han slår igenom så blir han känd!

Han vill jobba som proffsidrottare.

  Leo gick in på en jobbintervju och hoppades på det bästa!

När det var färdigt sa tjejen att han skulle komma tillbaka imorgon så att de kunde testa honom och se hur bra han var.

  Leo åkte genast till gymmet för att träna upp sin styrka och kondition.

  Efter ca en timme av att gå och springa på löpbandet blev Leo trött.

  Leo gick upp och ut på baksidan för att utforska gymmet.

  Utanför fanns en studsmatta, tjejen som hoppade frågade om Leo ville vara med och hoppa på studsmattan.

- Javisst! sa han.

  Det var roligt tyckte Leo.

Tjejen som han hoppade med hette Pigilly, hon var väldigt duktig på att göra volter!

Men när Pigilly gick in följde Leo efter.

  - Hej!

- Hej, jag vet inte om jag sa det innan, men jag heter Leo.

- Nej, jag tror inte att du sa det innan....

  - Har du något att göra? Annars kanske vi kan göra något kul?

- Nej, jag har inget uppbokat idag.. Vart ska vi?

- Följ efter mig!

  Leo följde efter Pigilly och...

  ... taxin stannade utanför kyrkogården.

  - Vad gör vi här egentligen?

- Det får du reda på alldeles strax!


~ fortsättning följer ~        

Av Matilda, siimstree - 26 maj 2011 19:41

Tjeena!


Gissa vad min nya kategori heter?

... den heter ' Legacy - Danielsson ' !

Del 1 kommer publiceras idag (!) men först måste jag ju spela lite...

  Just nu är det bara en enkel framsida, får se om den kommer att ändras sen... ;) 

Av Matilda, siimstree - 24 maj 2011 20:48

Färgguide:

Fanny - rosa

Simon - mörkgrön

Mike - mörkblå

Hampus - babyblå

Agnes - orange

Okända/Tillfälliga - grå

Berättarröst - svart


  Serien som handlar om Fanny Brixland, 22 år gammal och har ett barn tillsammans med sin make Mike.


  Mike:
- Åh, hur gick det?!

Fanny:

- Ja... det känns bara lite i huvudet... Jag måste till affären och handla mat! Jag är sååå hungrig! Vi har ju ingen mat här hemma förutom Karlssonbonnaran som jag tappade på golvet... 

- Vi kan väl handla imorgon? Det är väl lite sent för dig att handla nu när du precis har slagit i huvudet också..?

- Nej! Absolut inte! Jag måste ha mat nu! Minsta lilla frukt kan göra susen!

  Fanny åkte till affären och handlade den billigaste frukten hon kunde hitta. 
Det fick bli melon, som hon egentligen inte gillade så mycket. 


  Efter att hon ätit den fick hon väldigt ont i magen... 

  ... och kräktes sedan.

"Var det melonen eller har jag fått influensan?!"

  Fanny valde att åka hem så snabbt som möjligt och gick sedan upp och somnade i sin säng. 




Fem månader senare:

  - GRAAATTIS HAMPUS!!! 

- Gaga! Mi föjelsejag! 

- Haha! Han börjar lära sig lite grann!

  ...

  - Mmm... Så gott det är med tårta! Särskilt när någon fyller år!

- Ja! Du är verkligen bra på att baka tårtor, älskling!  

- Tack!

  Efter tårtan behövde hon kräkas, igen... 

"Meeen! Inte nu igen! Måste man kräkas såhär mycket när man är gravid?
Det gjorde jag ju inte förra gången.."

  Fanny kände att hon behövde lite frisk luft, hon sa till Mike att hon skulle ta med sig Hampus med ner till stranden.

På stranden träffade hon Agnes av en slump!
- Fanny? Är det du?!

- Agnes! Det var länge sedan!
- Ja! Hur är det?
- Jo... Det är väl bra, jag har kräkts väldigt mycket den sista tiden, jag tror att jag är gravid... 


  Agnes fick ett telefonsamtal som avbröt samtalet, tio minuter senare kom Agnes tillbaka och pratade med Fanny igen. Då hade Fanny hunnit ta på sig mer kläder, för det började bli kallt!

  - Hänger du med? 

- Vaa? Vart ska du?

- Haha, nej. Jag skojade bara! Skulle bara se om du var med...

Såå... Hur mår Hampus? 

- Jaha... Då förstår jag... Hampus mår bara bra! Har du hittat någon än..?
- Nää... Det känns lite som att jag aldrig kommer hitta någon... 
- Nej, fy! Säg inte så! Du komme säkert hitta den rätta snart!



Samtidigt:

  Mike hade inget att göra så han gick också ner till stranden och började lära Hampus att gå.

  - Vad tror du att det blir?!

- Vet inte... Fast, det känns lite som att det kommer att bli en tjej! Kanske ska hon heta Aurora? 

- Haha, jag tycker faktiskt tvärt om! Det känns lite som att det blir en kille.

Men det spelar ju ingen roll! Man blir ju nöjd med vilket som helst!

Om jag ska vara ärlig, så tror jag inte att Aurora är något namn som jag tror att vi döper vårat barn till om det nu blir en tjej!

- Man tycker ju olika... Men jag tror starkt på att det är en tjej!!

Har ni funderat på namn än? Elvira, Eleonora, Hanna, Juliana, Ylva, Linn, Jennie, Liv, Petra, Petronella..? Jag säger ju bara tjejnamn eftersom att jag är bergis på att det blir en tjej!

- Jag gillar namnet Olivia, men däremot så gillar Mike det inte alls!

Något som han gillar är Seline, namnet som inte jag gillar! 

Jag kanske ska föreslå Petronella för honom?

- Ja, gör det! Nu måste jag kila, jag är så hungrig!


Samtidigt:

  - Hej gullet..! Ska vi hem till mig?

- Ledsen! Det kommer aldrig funka mellan oss, jag har barn och jag är GIFT!

- Ooupsi! 

  - Men kan du inte komma hem till mig och äta?

- Det vore jättekul! Gärna en annan gång, jag måste nog hem. Hejdå!

- Vi ses!

  Fanny, Mike och Hampus åkte hem och Fanny började laga köttfärssås.

  När hon nästan ätit färdigt kände hon det! 



...fortsättning följer...  




Av Matilda, siimstree - 23 maj 2011 07:22

Godmorgon mina bloggläsare!

Jag ser att några har varit inne och kikat på min blogg även fast jag inte skulle uppdatera med något!

Ni är bara bäst!


Goda nyheter:

- Jag ska göra en legacy!! :D

- Vi vann igår på tävlingen!

- Jag ska lägga till en kategori... MEN! Ni får inte veta vad det är för någon kategogri föränn jag har lagt ut den! ;)

- Del 13 av Inte Bara En kommer imorgon!


Mindre bra nyheter:

- Jag kan inte lägga upp någon serie eller något sånt idag för jag har träning direkt efter skolan och det finns ingen tid efter heller för jag kommer hem sent...


Det var däremot bara EN dålig nyhet!Det blir faktiskt tråkigt för er och mig!Jag vill ju dela med mig av min serie!


Kram

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards