siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda, siimstree - 4 juli 2011 11:25

Hejsan!!

Ny omröstning idag.

Igår glömde jag skriva att man självklart får skriva en recension om Kvällsnöjen också!

Så nu ska jag in och redigera det inlägget så att Kvällsnöjen också finns med!

Idag ska jag göra en familj och ett hus som jag ska publicera lite senare på bloggen.

Halv 5 idag till kl 6 har jag träning, så jag kommer hem ca halv 7. 

Får se om det blir någon bloggning efter träningen, min syster fyller nämnligen år idag!

Grattis till henne!

Själv fyller jag år om 18 dagar.. :D

Av Matilda, siimstree - 3 juli 2011 23:27

Färgguide:

Fanny - rosa

Mike - mörkblå

Simon - mörkgrön

Agnes - orange

Hampus - babyblå

Tilde - röd

Melanie - olivgrön

---

Fanny: - Du, jag ser att du är trött. Jag är också trött så jag tycker att vi diskuterar detta en annan dag.

Mike: "Puuh..."   

- Det gör vi, godnatt!  

Mike sov väldigt dåligt denna natten eftersom han var orolig och han hade väldigt mycket i tankarnajust nu.  

- Godmorgon. Vad lagar du, Fanny?

- Våfflor.

- Men Fanny, är det inte lite orimligt att Hampus ska sitta och äta glass till frukost? Det är ohälsosamt!

Hampus: - Men pappa det är så gott så det gör inget!

- Vi har faktiskt ingen annan mat hemma...

- Mmm... "Verkligen inte nej, du står ju och lagar våfflor!" 

- Äntligen färdiga! De tog lång tid på sig!  

- Men va?! Kunde du inte ta med en portion åt mig också eller? Och åt Hampus! Han vill säkert också ha..!

- Nej pappa, jag är mätt! Jag åt ju glass...

- Och som jag sa, det finns ingen annan mat.

- Men du har ju våfflor..?

- Ja för en portion.  

- Då får jag väl åka till jobbet utan mat i magen eftersom att du inte sa att du bara gjorde till dig...

- Jag sa faktiskt att det inte fanns någon annan mat än glass och det var därför Hampus åt det, jag trodde nämnligen att du fattade när jag sa så!
"Hur knäpp är han idag!?!"
  

- Mamma jag gör mina läxor medans du äter. Får jag det?

- Det är klart att du får det, gubben! 

- Hampus! Jag går bara in till tjejerna och tittar till dem, så du vet!

- Mmm....  

- Hej! Jag trodde att ni fortfarande sov!

Tilde: - Jag sovehr inte!  

- Det ser jag! Du är ju hur pigg som helst. Sovit gott?

- Jaa...  

- Mamma kommer strax igen, jag ska bara byta om!  

- Nu är jag här igen!

- Hihihi... 

- Nu ska vi byta till vardagskläder istället för pyjamas!  

- Nu mycket bättre!

- Ja precis!  

- Och hej Melanie!   

"Hon är såååå söt, min älskling."  

Melanie: - Gaga!!  

- Aaw! Du är för söt, men jag ska gå in på datan nu och kolla en sak...  

"Får se om det finns så att man kan kolla efter det på internet..." 

"Åh, här finns!!"









~ fortsättning följer ~  

Av Matilda, siimstree - 3 juli 2011 21:30

Hejsan!

Nu ska jag sätta på mitt sims för att spela lite grann och sedan kommer The Brixlands.

En ny sak jag börjar med nu är att ni ska skicka in en recension om
Destination Världen , Drömjobb , Kvällsnöjen eller Leva Livet. 

Ni skickar den till min mail som är Siimstree@hotmail.com

Det viktigaste är att detta finns med i recensionen:

- Vad du själv tycker är bra/dåligt med spelet.

- Saker som du skulle vilja fanns i spelet/fler saker av något i spelet.


Självklart ska/får ni skriva lite allmän fakta eller något roligt som hänt er i spelet eller om du rekommenderar det. Jämför gärna med andra sims, alltså att man kanske tycker att det är den bästa expansionen som finns eller den sämsta osv...


När ni skickat in er recension till min mail (står ovanför i fet stil) så kommer jag publicera dem på bloggen. Skriv gärna vad ni heter och om ni har blogg så kan ni även skriva den så att jag kan länka er när jag lägger ut er recension. :)

Så skicka era recensioner nu daa!

Men nu ska jag spela sims!

Av Matilda, siimstree - 2 juli 2011 22:54

Ni har blivit sämre på att kommentera!

Hur kommer detta sig? :)

Av Matilda, siimstree - 2 juli 2011 22:15

Färgguide:

Leo - turkos

Dilly - mörkgul

Jenny - olivgrön

Becca - rosa

Ellen - violett

Elvira - ljusblå

Bob - mörkgrön

---

"Så... Nu ser det bättre ut! Det är Ellens fel att Becca stack! Jag hatar Ellen!"  

Efter att Ellen kommit hem från skolan såg hon att en tjej stod inne på deras tomt.  

- Vem är du och vad gör du här?  

- Elvira...?

- Varför ser du ut sådär?!

- För jag vill kanske inte se ut som en stinkande loooser som du? 

"Vad har det flugit i henne? Hon ser ju helknäpp ut!"  

- Hur vågar du säga så till din tvillingsyster?  

- För...

- Nej! Prata aldrig med mig ingen! 

"Nä nu måste jag uppmuntras med lite bus!"  

- Nu ska de få se på bus..!  

- Och så tänder vi den...  

- Hahaha..!  

- Åh nej!  

"Detta var kul men vi tar ett hus till!"  

Men det visade sig att Elvira blev påkommen av polisen dels för att hon är ute alldeles för sent och för att hon hittade på olagliga bus.  

"Jag måste vara smidigare nästa gång så jag inte blir påkommen!"


Nästa dag: 

Chaufför: - Ska Elvira med?

- Det verkar inte som det. Jag har inte sett henne sen igår... Men du, efter skolan så kan du kanske släppa av mig i parken istället för hemma?

- Javisst! 

- Hej kära barn. Det var länge sedan vi möttes sist.

- Ja det var det! Hur mår du? Har du fortfarande ont när du går?  

- Ja, det gör fruktansvärt ont.

- Stackars dig, Dilly!



Plötsligt:

- NEJ DILLY! Du får inte dö!


~ fortsättning följer ~   


Av Matilda, siimstree - 2 juli 2011 10:50

Hej och godmorgon alla sims-fan!

Jag tänkte bara berätta att jag inte är hemma men jag har tagit med min laptop så att jag kan komma med något under dagen.

Bl.a så kommer Danielsson ut.

Förresten, tycker ni att jag ska ha bestämda dagar att publicera historierna på? 

Det kan ju göra att man vet när de kommer men det kan också göra att det blir mer sällan.

Det är den aktuella omröstningen så kryssa i vilket ni tycker!

Av Matilda, siimstree - 1 juli 2011 23:15

Nu kommer min eleganta sim som är med i simstips tävling!

Förlåt för dålig bildkvalité! :(

Detta är Juliette Orpheus som är en rik ungdom och hon gillar sin egna stil då hon klär sig väldigt elegant. Hon brukar ha rosa tröjor eller blusar och gärna ett skärp till.

(Vardagskläder) 

Som finklädsel gillar hon att ha halvlånga klänningar som helst ska vara rosa.

(Finklädsel)

Juliette har nästan alltid nattlinne på sig på natten som är rosa silkestyg.

(Sovkläder)

Hon är väldigt träningsmedveten och bryr sig mycket om vad hon stoppar i sig och för henne är det viktigt att träna flitigt!

(Träningskläder)

Juliette älskar verkligen sin lila bikini!

(Badkläder)


Juliettes mest kända egenskaper är att hon har bra sinne för humor, hon är en snackare, snobb, prydlig och hon är en perfektionist.

Hon jobbar inom stylistyrket och gör stora framgångar!

Juliette lever lyckligt tillsammans med hennes man, Tom Orpheus. 

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards