siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under mars 2012

Av Matilda, siimstree - 3 mars 2012 17:45


Hej Jonna!

Kul att du gillar bloggen och att du tycker att jag är bra på att skriva!

Det du skrivit glädjer mig!

Och ja, det skulle varit kul om lite kommentarer trillade in!

Kul att jag har kunnat hjälpa dig så mycket via mailen.

Till er som inte vet så är min mail där ni också kan ställa frågor och få bättre svar siimstree@hotmail.com 

En medarbetare vet jag däremot inte om jag behöver just nu men det är kul att jag har ett fan!

Kram!

Av Matilda, siimstree - 3 mars 2012 17:30

Här är delarna som hittils har kommit ut i Livet som en Lekander:


Del 1, del 2, del 3 


 


Av Matilda, siimstree - 3 mars 2012 16:44

En genomgång på vad de tecknen jag skriver ut i serierna kommer här!


När det är --> - Hej jag heter blablabla... i en färg så är det personen som tillhör den färgen som säger det.

Ett förslag taget ur 'Livet som en Lekander':

- Detta kan ta lång tid. Där sa alltså Emina det.


När det står såhär --> "Hmm.. Undra vad som kommer hända sen?" i en färg så är det personen som tillhör den färgen som tänker det.

Ett förslag taget ur 'TB':

"Åh vilken lång flygtur det var!" Där tänkte alltså Fanny det.


I början av mina serier står alltid en färgguide.

Där får du alltså reda på vem som tillhör vilken färg.

Ibland kan det hända att jag glömmer skriva ut färgen grå.


Den betyder att det är en person som säger det som endast är med i serien tillfälligt.

Alltså kanske endast med i en eller två delar.

En annan viktig sak som jag fick en fråga om en gång är att den svarta färgen är själva berättarrösten eller som i

'Livet som en Lekander' Eminas jagform när hon inte tänker eller säger något.

Av Matilda, siimstree - 3 mars 2012 16:07

Färgguide:

Emina -olivgrön

Robin - mörkblå

Tillfälliga - grå

---



På morgonen därpå tog jag upp tidningen och såg en stor text på förstasidan. 

Det stod: "Emina (äver känd som Tjejen med flera) är bosatt i Sunset Valley och har hittat en ny kärlek, IGEN!"  

Jag gick in och satte mig för att läsa hela artikeln på sidan 6.

Det stod om var jag bodde, vem som var min nya "kärlek" och vad jag sagt till reporten.

Det som stod att jag sagt var ju såklart inte mina ord. Jag uttalade mig ju inte om det!

Emina: "Nej fy, jag måste till Robin innan han hinnet läsa artikeln!"

Hela vägen sprang jag till Robin, det var ju trots allt inte så långt ifrån mitt hus.


När han öppnade dörren blev jag inte bemött särskilt bra.

Robin: - Hur tänker du egentligen? Först säger du att du hatar mig och sen säger du till tidningen att vi är ett par! Även känd som Tjejen med flera, vem är du egentligen?!

"Jaha, han hann tydligen läsa den... Men jag måste berätta sanningen innan det är försent!"

- Detta kan ta lång tid. 

- Jag lyssnar.

Jag började berätta att jag kom från Bridgeport och att mina väninnor förändrat mig helt från en duktig och skötsam tjej till en festprisse som var med flera killar, och att namnet hittats på via det.

- Du måste tro mig, folk kan förändras. Jag är inte den personen längre, det är därför jag flyttade hit, för att börja ett nytt liv.

- Så.. Du är typ en kändis? Coolt!

- Ja om det är så du vill uttrycka det... Robin, jag måste bara säga detta så du förstår...

Jag har faktiskt känslor för dig, men jag vill gärna att vi tar det långsamt.

De kommande dagarna kollade vi på romantiska filmer tillsammans och kelade.

*Snyft snyft*

- Så sorglig film! Det ska aldrig få hända oss, aldrig att vi ska komma ifrån varandra sådär!

Några dagar senare kunde jag inte hålla mig längre.

- Även om vi ska gå långsamt fram så måste jag göra detta...

Jag lutade mig fram och så kysstes vi.

- Jag är så glad att vi fann varandra!

På morgonen efter vaknade jag med en rejäl huvudvärk och jag mådde illa.

När jag ätit min lyxfrukost som bestod av pannkakor och ett stort utbud av hallon och andra goda bär var jag tvungen att kräkas.

- Hej du, Jag tror att jag är gravid...

Det blev tyst i några sekunder.

- Oj, grattis? Jag som trodde att vi skulle gå långsamt fram, hehe...


~ forts. följer ~





Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards