siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda, siimstree - 23 juli 2011 19:44

Hola!


Detta har varit en konstig dag, först var det molnigt, sedan sol, och sedan ösregn... ;o

Jag har iaf spenderat dan på sims.

Jag fick Destination Världen igår så idag provade jag det för första gången.

Säger bara AWESOME!

Jag gjorde en ny spelomgång där jag åkte till alla tre länderna, och sedan spelade jag i Legacyn Danielsson.. Så bara för att det var min födelsedag igår så kommer en till del av Danielsson, ska även göra en annan sak också i sims, sedan efter det om jag hinner och orkar så kommer The Brixlands.

Av Matilda, siimstree - 22 juli 2011 12:30

Denna blir inte så lång för jag fyller ju år idag så min släkt ska komma...

Färgguide:

Leo - turkos

Ellen - violett

Tillfälliga - grå


---

Ellen: - Åh, vad jag saknar alla tre!

Leo: - Jag med!!

"Åh, jag fattar verkligen inte varör handfatet går sönder hela tiden..."  

"Lika bra att göra läxan innan det är för sent.."  

"Hoppas att Ellens barn får en bättre uppväxt än vad hon har fått! Stackars barn.."

"Dags för skolan..."

När skolan slutat ringde hennes kompis och sa att han ville träffas, Ellen sa att hon bara skulle byta kläder först.   

Kompisen: - Hej! Fina kläder!

- Åh, tack! Du har också fina kläder... 

- Men är det din flickvän som heter Amber?

- Ehm... vi har precis gjort slut.  

- Åh förlåt! Det var inte meningen...

- Du har ingenting att be om förlåtelse om... Förresten, du är söt. 

- Vill du åka på semester?

- Va? 

- Med mig...

- Semester? Med dig? Asså, ta det inte för personligt, men jag känner ju dig knappt.. Vi träffades ju bara för några dagar sedan... 

- Men... Du kan få dessa!!  

- Åh tack Ellen!  

- Du är så snäll... Du finns i mitt hjärta!

- Tack! Våra hjärtan finns tillsammans...

- Förresten, du fyller ju år idag!  

De stannade på ett ställe, olyckligtvis blev det skolan men det brydde dem sig inte om.

- Woooohoo! GRATTIS!!! 

- Hej pappa!

- Hej älskling, grattis på födelsedagen!

- Minns du din mamma?

- Ja det är klart!  

- Hon hade velat se dig nu så stor som du är, hon och jag älskar dig. Det vet du va?

- Jag älskar er också!  

- Du ska veta att hon verkligen skulle vilja att du blev läkare, du har ett så kallat läkarblod. Nästan hela hennes släkt jobbade inom sjukvården.

- Åh, häftigt! 

- Om du vill läsa till läkare så behöver du inte söka in dit, du är redan uppskriven.
Av mig.
 

- Tack pappa! Jag ska verkligen tänka på saken! 

"Hoppas hon inte blir lika outbildad som mig... Jag vill se min dotter glänsa med pengar och lyx. Eller, bara hon själv är lycklig..." 

"Studenten idag!! Så himla spännande.."  

- Bäst att jag duschar först kanske...  

- Trallalaa! Studenten idag, trallalalalaaa... Studenten idag...  

- Förlåt Ellen, jag hann inte duscha...

- Äsch det gör inget pappa! 

Påväg in i stadshuset tänker Leo på Ellen och hur stor hon plötsligt blivit...  

- Yesss! NU HAR JAG ÄNTLIGEN TAGIT STUDENTEN!!! JIHAA!     

Av Matilda, siimstree - 21 juli 2011 21:22

Nu ska jag avslöja vad jag gjorde,...


Jag gjorde två framsidor till mina serier!! 

Själv är jag en nybörjare på det men jag blev väldigt nöjd!

Skulle gärna vilja visa er men ni för se först när nästa del av historierna publiceras...

Av Matilda, siimstree - 21 juli 2011 16:57

Gissa vad jag gör just nu?! 

Det är en sak som handlar om bloggen!

Av Matilda, siimstree - 21 juli 2011 15:16

... jag fyller år imorgon?


Ska vi fira det med något speciellt?

Ja/Nej

Av Matilda, siimstree - 21 juli 2011 14:47

I detta inlägget ska jag visa hur man får tvillingar/trillingar och skriva om lite saker som händer när simmen är gravid. 

Och såklart, med bilder!!

Det du behöver är ett kärklekspar.

Detta paret har inga barn, de är rätt gamla och vill så gärna ha många barn. 

Led ditt kärlekspar till sängen, tryck på "Slappa". 

Efter det så trycker du på ena simmen och sedan "Försök skaffa barn".

Om båda vill så kommer de göra det... 

Om det kommer ett pling så betyder det att din mammasim är gravid!  

Nu gäller det att kolla mycket på tv, men inte på vilken kanal som helst utan du måste kolla på barnprogrammet. 

En annan bra sak är att dansa till barnmusik.  

Om du har tillräckligt mycket poäng så kan du även köpa en livslång belöning som heter Fruktbarhetsbehandling som gör att du har större chans att få tvillingar och trillingar. Jag körde utan den för min sim hade inte 10.000 livslånga poäng som man måste ha för att köpa den... 

Då och då kräks din sim dagen efter att de försökte skaffa barn.  

Det kan vara bra att läsa igenom böckerna
På smällen: En väntande mammas berättelse och
Baby på väg: Påpassliga förberedelser.  

En av böckerna. 

Dags att kräkas igen...  

Här läser hon den andra boken...  

Det är såhär det går om och om igen...

Först uppfylla deras behov, sedan titta på barnprogram och sedan dansa till barnmusik. Försök att särskilt dansa till barnmusik nästan hela tiden. 

Min gravida sim är inte direkt en höjdare på att dansa men hon blir tvungen om hon vill ha tvillingar eller till och med trillingar...

Tv-time igen...  

Titta vad magen har växt!

Blir det en, två eller tre bebisar..? 

En natt vaknade hon, det är dags!  

Maken: - Aah, hjälp! Du måste in till sjukhuset!!  

...  

Påväg in till sjukhuset...

Bli inte arga om ni inte får trillingar på första försöket, det är nämnligen inte alltid man får det.  

Jag fick tvillingar!

Här är de nyblivna föräldrarna med sina två döttrar Lena och Reni påväg hem.  

Här är familjen samlad!


Hoppas att du hade nytta av denna eller att du iaf tyckte om min lilla guide!




Av Matilda, siimstree - 21 juli 2011 12:46

Hejsan!

Det blev ingen Danielsson igår eller i förrgår...

Tyvärr så kommer den inte idag heller och inte imorgon heller, jaag fyller år imorgon och min släkt ska komma så jag har lite saker att fixa tills dess....

Jag ska försöka komma med något idag men det är inte 100 % säkert.

Kram!

Av Matilda, siimstree - 18 juli 2011 23:15

Del 21! Tyvärr så är två av bilderna nedan halvt gråa... Jag har ingen aning om hur de blivit så men jag kan ju tyvärr inte göra något och jag ville gärna ha med dem så nu vet ni iaf varför jag har med två bilder som är halvt gråa. Har det hänt likadant för er?


Färgguide:

Fanny - rosa

Mike - mörkblå

Simon - mörkgrön

Agnes - orange

Hampus - babyblå

Tilde - röd

Melanie - olivgrön


Serien där det händer mycket...




Mike: "Tänk om hon..."  

Fanny: - Hej!  

- Vad har du för kläder på dig?! Jag trodde att du var på jobbet...  

- Det v-var jag... 

- Jaså? Du slutade ju för 3 timmar sedan, vad har du gjort sedan? 

- Öh... B-bli inte s-sur... 

- Nähä...  

- JAG HAR VARIT OTROGEN! M-MED....  

- Jag är homosexuell... Jag var med S-simon!   

- Asså! Du fattar väl att det inte kommer funka, va?  

"Nä fy! Hur kunde han? Och Simon, vem vill vara med det äcklet?!"  

- Du, lika bra att vi gör det här och nu.  

- DET ÄR HEEEEELT KLART SLUT MELLAN OSS! SLUT!!!!  

- Gumman... J-jag...

- Nej! Jag sa SLUT!!!  

- Hur gör vi med barnen?

- De ska stanna med mig!

- Hampus är så smart att han förtjänar en riktig utbildning så jag tänker skriva in honom på internat!  

- En sak till... kan jag inte bara få sova här en sista natt..? Jag är sååå trött...

- Om du nu är så trött så kan du väl sticka med dina saker till din älskade Simon! STICK!!  

- Men...

- JAG SA STICK!!!! 

- Godmorgon!

Hampus: - Hej, var är pappa?

- Jag skickade ut honom igårkväll.

- Vaa? När kommer han tillbaka då?

- Åh... Han var otrogen så vi avslutade vårt äktenskap där... Han stack till sin nya, Simon heter han. Jag förbjuder er att få träffa honom eller prata med honom.

Er pappa är inte riktigt frisk!

- Men hur...! Ville han inte stanna och säga hejdå till oss?  

- Det verkade inte som det... Men det sista han sa om dig var att du är en smart kille och han vill att du åtminstonde ska få en bra utbildning så han skrev in dig på en internatskola.

- Jag vill inte gå på internatskola!!

- Synd... Jag tycker inte heller att det är nödvändigt men du åker redan imorgon klockan nio på morgonen.  

"Jag kan verkligen inte fatta att jag ska gå på en internatskola, och att jag åker redan imorgon!"  

Tilde: "Jag kan inte fatta att Hampus ska åka imorgon! Jag kommer verkligen sakna honom!"  

"Då var det dags att åka, jag kommer sakna familjen... Men vi ses nog snart igen, hoppas jag..."  

"Jag åker utan att väcka henne... Nu när hon är gravid är det bra om hon får så mycket sömn som möjligt. Hejdå mamma..."  

- Wow! Ska jag verkligen åka limo till internatskolan?

Chaufför: - Ja, det ska du. Hoppa in nu! Vi har flera timmar framför oss i denna bilen innan vi är framme.  

- Missade jag när Hampus åkte?

- Ja, han åkte för bara tio minuter sedan...  

- Men älskling, är det verkligen nödvändigt att ha smink när man bara är 10 år gammal..? 

- Om man vill vara cool, så ja!  

- Nu är jag trött för jag ville inte missa när Hampus skulle åka, jag går och lägger mig igen.  

- Det blev tyst här hemma nu...  

"Vad ska jag göra? Jo, nu vet jag!"  

- Det börjar låta bra!  

Efter en timmes spelande blev Fanny hungrig.  

- Det var gott, eller hur Tilde? Jag ska bara svara i min mobil...

- Okej...  

- Hej Hampus! Har ni kommit fram nu? Oj det tog lång tid att åka dit... Hoppas du har det bra!

- ....  

- .....

- Åh, tack för att du gav henne välling i morse när jag sov. 

"Hoppas han har det bra och har kul.." 

"Åh, vad jag saknar honom!"  

- Mamma din mage börjar bli riktigt stor nu!

- Ja eller hur!

- Jag ska sova nu, godnatt!

- Natti natti!  

- Aj!  

- Bebisen är påväg! HJÄLP!!  

- Aaah! Gud, vad ska vi göra?!?!


~ fortsättning följer ~   

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards