siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:56


Om du inte läst serien så finns de olika delarna här:

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Del 6

Del 7

Del 8 

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:30

Nu tänkte jag visa Fanny Brixlands hus (från serien Inte Bara En).

Notera att det inte är helt fullinrett ännu!

Tänk på att det jag skriver under en bild till hör bilden ovan om det inte står t.ex:
"Såhär ser vardagsrummet ut:" och sen kommer en bild.



Framsidan ser ut såhär:

  Huset ligger nära stranden som ni kan se.

Huset har tre våningar, det är väldigt öppet.

Det finns 1 kök, 1 vardagsrum, 1 sovrum och 2 badrum. 

Resten är öppna ytor med möbler.

  När man kollar in genom dörren så ser man ett långbord. 

  Såhär ser det ut från detta hållet. Dörren till höger är ett badrum...
  ... som ser ut såhär!  En bild uppifrån.  
 Om man tänker sig att man går rakt ut från badrummet så ser det ut såhär. 

  På den andra våningen till höger finns ett badrum och än så länge bara ett arbetsbord, så småningom kommer Fanny köpa mer möbler.  Till vänster ser det ut såhär!
  Badrummet på andra våningen ser ut såhär!  

  Om man går upp på den tredje våningen så är det Fannys sovrum här!

 Hennes sovrum innehåller bl.a en dubbelsäng, lampor, växter, byrå, spelgar och lite till!

  På varje våning finns det dörrar...

  ... går man ut genom den översta våningen så ser det ut sådär!

  Andra våningens uteplats ser ut sådär!

  Tomten har även en pool med fontäner! 
  En bild på bottenvåningens uteplats.

  Till sist, en bild från baksidan!

Hoppas ni gillade mitt hus!   

      


  



Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:00

Här kommer mitt första inlägg inom kategorin Hus!

Här tänker jag visa er mina husbyggen, kanske också visa när jag bygger ett hus från grunden m.m....  


Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 10:56

Igår skrev jag att jag inte skulle hinna lägga ut något idag, men så dum som jag är så glömde (hur man nu kan glömma det!?) jag att jag har STUDIEDAG idag! 

Skönt va?!

Nu kan jag ju sitta och spela sims hela dagen och lägga ut saker på bloggen!   

Av Matilda, siimstree - 16 maj 2011 08:22

Hej alla bloggläsare!Detta är ett blogginlägg från min iPhone så jag kan tyvärr inte lägga in bilder... ;(Nu till saken, jag hinner inte lägga ut del 9 av Inte Bara En idag, tyvärr!Det är inte heller säkert att jag hinner det imorgon, så om jag hinner så är det tänkt att jag ska lägga ut lite andra roliga saker. Som ni får se imorgon!Som sagt, det blir ingen mer uppdatering idag för jag har skolan och träning. ;p

Av Matilda, siimstree - 15 maj 2011 12:45

Del 8


Färgguide:

Fanny - rosa

Pontus - babyblå

Simon - mörkgrön

Mike - mörkblå

Okända/Tillfälliga - grå

Berättarröst - svart


  Fanny Brixland är 21 år gammal och bor i Sunset Valley.

Hon älskar killar, hon kan nästan få vem som helst att falla för henne!


  Efter att Fanny kräkts åkte hon hem och vilade, nu städar hon upp efter sig.

  - Vilken seg byrå! 

  - Aj! 

  "Skönt att ha lite mer ''normala'' kläder nu!"

  De kläderna som hon tidigare haft tvättade hon för att sedan skänka bort dem.

  - Mm... Vad gott med Karlssonbonnara!
Efter att Fanny ätit färdigt gick hon och tog ett bad. 



  "Jag får nog ta och skicka ett sms till Mike snart! Jag saknar honom såå!"

  Fanny var väldigt trött och det var sent så hon tänkte att hon skulle skicka ett sms imorgon istället.

  "Hoppas att jag har fått något sms av Mike!"

  När Fanny såg mannen och kvinnan på tv kom hon och tänka på Mike.

Hon skickade genast ett svar på det smset som just kommit:





Gretchen,

har du det bra där hemma?

Det blir förmodligen så att jag stannar här totalt i 10 månader, det kunde ju ha varit längre. Ellerhur?

Saknar dig!

Kram,

Mike.







Hej Mike,

jag har det bra här hemma men jag saknar dig så!

10 månader? Ja, det är ju värre med 12 månader.

Men jag vill att du ska komma hem så fort som möjligt!

Smsa om det är tänkt att du kommer hem fortare!

Kram,

Fanny.




När Fanny tryckt på skicka såg hon att hon skrivit Fanny istället för Gretchen!


  Fanny hade nyligen köpt en tvättkorg så hon lade i sin smutstvätt där i.

 Hon behövde kräkas också!

 "Shit också!" 

  Fanny hade inte ätit någon gammal mat, det visade sig att hon var gravid!

"Vad ska Mike säga när han kommer hem? Då kommer ju barnet vara fött!" 



...fortsättning följer...
 
       

Av Matilda, siimstree - 15 maj 2011 11:50

Hej,idag ska jag träna hela dagen, så jag kan inte skriva något mer idag förutom ett tidsinställt inlägg som kommer snart!Ha det bra och läs gärna min serie och kommentera andra inlägg!

Av Matilda, siimstree - 14 maj 2011 22:30

Del 7


Färgguide:

Fanny - rosa

Pontus - babyblå

Simon - mörkgrön

Mike - mörkblå

Okända/Tillfälliga - grå

Berättarröst - svart


  Fanny Brixland är 21 år gammal och bor i Sunset Valley.

Fanny älskar killar, hon kan till och med få nästan vilken kille hon vill!


  Mike hade nyligen gått, så hon blev ensam.

Hon hade blivit hungrig efter att Mike gått, hon passade på att laga våfflor.

Eftersom att det skulle ta ett tag passade hon på att gå ut och hämta räkningar.

  "Snacka om en härlig dag! Men jag känner på mig att något är fel..."  

  När hon gått ut och hämtat räkningarna gick hon sedan in igen och kollade till våfflorna, de blev precis färdiga och smakade perfekt!

 "Nej! Jag klarar det inte längre! Jag måste berätta för Mike att jag inte är någon Gretchen, jag är Fanny! Jag måste be honom komma hit efter att jag ätit. Men jag går och färgar håret först. Jag kan ha på mig dessa kläderna när han kommer, så det inte blir en för stor chock för honom!"

 "Åh! Jag har längtat så efter mitt blonda hår!
Men jag skulle inte bli förvånad om jag färgar det till någon ljus brun färg någon gång, jag tror att jag skulle passa bra i det!"

 Fanny smsade Mike och bad honom komma hit:


Till Mike!

Hej, hur är det?
Är du upptagen?

Det är nämnligen en sak jag skulle vilja säga dig, det kommer bli svårt att säga det. Men jag vill verkligen att du ska få veta, det känns inte så bra annars.

Hör av dig,

Gretchen. 


Tjugo minuter senare får Fanny ett sms av Mike:


Till Gretchen!

Du är en underbar människa, men tyvärr måste jag säga att jag inte kan komma till dig. Jag är i Bridgeport på grund av en väldigt viktig sak, som jag tyvärr inte får säga... 

Jag kommer hem om 9-12 månader beroende på hur det går.

Du ska verkligen veta att jag saknar dig varje sekund som går.

Så fort jag kommer hem ska vi träffas, det lovar jag.

Tänk inte på den saken du vill säga mig, du ska inte få lida av att du inte hann säga en sak till mig innan jag åkte.

Jag kommer alltid älska dig.

Du får välja om du vill ta det vänskapligt eller romantiskt.

Vi hörs,

Mike.


"Hur ska jag klara mig utan honom i ett år?! Mannen som jag älskar!"


  Fanny hade fått en riktig träningskick så hon åkte till gymmet, hon hade hört talas om att gymmet skulle renoveras om lite grann. 

"Hoppas det blir ett snyggare gym!"

  "Undra vad Mike gör..."

Tv:n:

- Stretcha! Vänster... Höger... Vänster...  

  "Ingen verkar känna igen mig..?"




Hon kände plötsligt ett obehagligt illamående som gjorde så att hon sprang till toan. ...



...fortsättning följer...   

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards