siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 21:28

Jag ville bara säga tack till er som kommenterar nästan varje inlägg!

Det gör att jag tycker att det är roligare att blogga! Fortsätt kommentera så som ni gör!


En annan sak är att jag vill säga stort tack till Tove som valde min blogg som Veckans Blogg! Tack, tack, tack! 

Kolla in på hennes fina blogg: simstips.bloggplatsen.se 


Nästa inlägg sker förmodligen på måndag.

Jag är nämnligen iväg hela dagen och tränar och på kvällen ska jag och min familj ut och äta. 






Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 20:50

Färgguide:

Fanny - rosa

Mike - mörkblå

Simon - mörkgrön

Hampus - babyblå

Agnes - orange

Tilde - röd

---

- ÅÅH!  

"Hampus hittar på bus hela tiden!"  

- Nu är jag ju helblöt!  

- Vad gjorde du så för?!

- Förlåt pappa men det var så kul!  

Som straff fick han torka upp den stora pölen. Mike tyckte att det var roligt gjort av Hampus så han fick inget hårt straff.  

- Gumman, måste du skrika hela tiden..? Pappa kommer snart och pottränar dig och lär dig att prata, försöka åtminstonde... Mamma ska duscha nu.

- Såja gumman!  

- Så, nu är jag ren igen.  

"Men...!"  

- AAH! MITT HÅR ÄR LILA!!!  

- NEJ VAD HEMSK! JAG MÅSTE TVÄTTA BORT DET!  

- DETTA VAR INTE KUL! DU BORDE SKÄMMAS NÄR DU GÖR SÅNA BUS!

- Förlåt...

- Det var kul när du sprutade ner din far, men att få håret lila är absolut inte kul!
Gör inte om det!
 

- P-E-N-G-A-R.
- Pengar!

- Bra gumman! 

- Flaskaa!  

"Då var det dags att tvätta igen..."  

- Hejdå! Jag ska till skolan nu.

- Ha det så bra!  

- Insekt.

- Ins.... jäkt  

- Kan du säga blombukett?

- Blombukett!  

- Kom gumman! Kom!  

- Hej hej! Jag är hemma nu!  

- Aah! DET ÄR DAGS, VATTNET HAR GÅTT!  

- ÅH HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!!  

...

- Åh, vi måste skynda oss!  

Ut kom hon med en liten flicka!  

- Varför gråter hon heeeela tiden?  

På morgonen fick Fanny ett sms av Mike:


Bara gör som jag säger! Köp ett hus fort (!) och sälj detta huset och åk till det nya huset! Smsa sedan var vårt nya hus är så jag kan komma till er!
Kram och gör som jag säger!



~ fortsättning följer ~   

Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 20:48

Tyvärr så blir det nog ingen uppdatering imorgon för jag har träning heeela dagen. På kvällen ska min familj ut och äta så bloggen hinns tyvärr inte med imorgon.

Ville bara säga det så ni vet!

Av Matilda, siimstree - 25 juni 2011 19:21


Färgguide:

Leo - turkos

Dilly - mörkgul

Jenny - olivgrön


Becca - rosa

Ellen - violett

Elvira - ljusblå

---   

"Varför plockar han ALDRIG undan efter sig?! Jag tänker inte göra det, jag ska åka och duscha nu!"  

"Åh vad skönt med en varm dusch!"  

- Att hon aldrig plockar undan efter sig! "Jag har lust att slå henne på grund av att hon är så jobbig!!"  

- Hej Elvira! Jag ska snart till jobbet, så ni vet.  

- Hej, jag ska till jobbet nu. Hur var det i skolan?

- Det var tråkigt som vanligt i skolan.

- Synd, men du får passa barnen. Hejdå!

"Gud vad lättlurad han är som trodde att jag gått till skolan..." 

- Määä! Whääää! Du mjäääehduuuu!

- Vad är det för fel på dig, unge! Kan du vara lite mer normal som Elvira istället? 

- Varför bor jag här?! Jag borde bo i typ Bridgeport och vara känd! Jag vill inte bo med snorungarna! Men jag kunde tagit med mig Elvira, Ellen kan stanna här! 

- Om jag städar handfatet kanske Leo blir lite gladare och snällare mot mig.  

- ... sådär!  

"Även fast jag inte vill så är det bästa att jag gör läxan som skulle kommit in i förrgår. Jag vet ju redan att Leo kommer fråga om jag gjort den. Han kommer även kräva att få se läxan.  

"Ååh, vem var Moses? Det var väl han som korsfästes..? Ja det var det ju! Hur dum är jag egentligen..!?  

- Hej pappa! Ser inte jag äldre ut i dessa kläderna?

- Jo, du ser nästan ut att vara lika gammal som Becca. Fast du är finare!

- Åh tack, pappa!  


- Men jag ser väl inte ut att vara en stenålderskvinna?

- Självklart inte, gumman! 

- Du, jag undrar bara om det är detta rummet som du vill ha sen när vi har råd att bygga ett eget rum åt mig..?

- Får jag det?  

- Det klart!

- Tack... Leo...

Leo hade inte varit så snäll mot Becca på sistonde så hon ville inte kalla honom för Leo.

 

- Hej pappa!

- Hej mitt älsklings...  När Leo såg att Becca inte gått ut ur rummet avbröt han sin mening.

- Hehe, jag menade Hej min älskling!

- Jajaja... Kan du läsa saga för mig?

- Javisst, gumman! 

- Tillslut så klarade flickan sig från monstret och paret levde lyckliga i alla sina dagar!

- Mer pappa, mer!

- Men sagan är slut nu. Sov nu! 

- Godnatt Ellen-älsklingen min!


- Godnatt!
- Godnatt pappa...

- Ehm.... godnatt.... 

Dagen efter på morgonen vaknade Becca av en massa folks röster utanför deras hus. 

- Hej vem är du?

- Jag är Monte. Jag bor mittemot dig om det är du som bor i det huset du kom från...

- Hehe, ja... Där bor jag... Jag vet att det är fult, min pappa är väldigt känd men han är alkoholist så han bränner alla pengar på alkohol...

- Åh, vem är din pappa?

- Det är Matthew Flemming...

- Va? Kan man få träffa honom även om han är... alkoholist? Jag visste förresten inte att han var det...

- NEJ! Han... han är... inte hemma!

- Nehe... men vi bor ju grannar så jag ser ju när ni är hemma så säg till mig när han är hemma! 

- Visst, men då säger vi väl så... "Åh, vad har jag ställt till med?!"  

Efter en stunds pratande sa Monte:

- Du är väldigt rolig! Kan vi inte träffas lite senare vid den allmänna poolen? 

De hade väldigt kul tillsammans i poolen.  

- Aah! Stänk inte!  

- Asså sluta! Jag är absolut ingen tönt! Jag gör bara mina läxor i god tid och jag har hört att de som är fula när de är små kan bli jättesnygga när de blir äldre, samma sak är de med de som är snygga när de är små fast de blir fula när de blir äldre! Så jag blir mycket snyggare än dig säkert när jag blir äldre..! Så de så!!

- Äh lägg av, det är ju inte ens sant!  

- Joo!

- Neeeej?!

- BECCA! KAN DU KOMMA OCH HJÄLPA TILL LITE ISTÄLLET FÖR ATT BARA STÅ DÄR SOM ETT FÅN...?!

Becca blev förvånad och arg på Leo så hon sprand raka vägen ut ur huset. 

Några timmar senare kom hon tillbaka.

- VAR HAR DU VARIT?!?!?!

- HOS DILLY! MÅSTE DU SKRIKA ÅT MIG HEEEEEELA TIDEN? 

- Hej Dilly!

- ............ .......

- Javisst kan jag göra det för att tjäna extra pengar, hejdå! 

"Jag visste inte att Dilly ägde den allmänna trädgården..."  

"Usch! Även om jag hatar paprika så är det värt att plocka det eftersom att man får mycket pengar för det!"  

Leo hade ringt Dilly och frågat var Becca tagit vägen, hon sa att hon gått till hennes allmänna trädgård för att tjäna pengar genom att skörda frukter och sedan sälja det till affären. Han tyckte att det lät som en bra idé så han åkte också dit för att skörda lite grann och tjäna pengar. Men när han kom åkte Becca hem, hon ville inte vara nära honom.  

"Jag kan inte fatta att jag tjänade 350 simdaler!"  


"Efter detta åker jag hem, det är ganska sent nu!

Sent på kvällen vaknade Becca av att någon försiktigt knackade på dörren.  

- Vad gör du här Bob?  

- Jag kom hit för att berätta att jag älskar dig, och jag vill gå tillsammans med dig på balen. Om du vill?

- Jag älskar dig med! Och det är klart att jag vill gå med dig på balen!  

- Det var bara det jag ville säga. Hejdå!

- Hejdå, jag älskar dig!



~ fortsättning följer ~   

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards