siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Matilda, siimstree - 13 juni 2011 15:45

Färgguide:

Leo - turkos

Amy - mörklila

Dilly - mörkgul

Jenny - olivgrön

Becca - rosa

Tillfälliga - grå

Svart - berättarröst
  ----

  Amy kom ut med en liten flicka ur sjukhuset som hon älskade över allt annat!

"Vilken sötnos!"

- Vad ska du heta då?

  Alla tre somnade gott, de hade köpt en dyr barnsäng åt deras lille bebis.

  Tidigt på morgonen vaknade Leo av att hon skrek. Han gav henne en flaska med välling.

- Du passar som en Rebecca! Ska vi ta och prata med Amy om namn till dig sen kanske? Hoppas att hon också gillar namnet, vi vill ju inte att hon ska döpa dig till Korv eller något sånt! Vem vet, det kanske hon gör..?!

- Jag hörde det där! Förresten, så tycker jag att Rebecca är passande. Men jag kommer kalla henne för Becca!

- Du kanske är en Becca...

  Lite senare tog Amy med Becca till salongen, hon ville ändra sin klädstil nu när hon blivit mamma.

- Gillar du mycket mönstrade färger? Vill du ha lite mer enfärgade kläder eller hålla dig kvar vid mycket mönster?

- Jag vill börja med lite mer enfärgat, men ändå lite mönster och sånt!

  "Men usch! Detta var ju motsatsen! Han var säkert inte ens utbildad stylist!"

- Vill du ha hjälp unga dam?

- Ja tack om du är stylist. Nej tack om inte.

- Oroa dig inte! Jag är den mest utbildade stylisten som vi har här i Twinbrook!

- Det låter bra tycker jag! Jag vill ändras om helt! Jag vill gärna ha lite mer enfärgade kläder jämfört med innan.. 

- Det ska bli!

  - Wow! Detta blir jättebra! Eller hur Becca?

- Dadada!

- Haha! Kom vi går hem, tack så jättemycket förresten!

- Det var ett nöje att få hjälpa dig!

  - Nämen vad händer här?

Det visade sig att Leo hade varit duktig att bygga upp lite väggar så som deras framtidshus skulle vara. De hade ändå kvar det lilla i hörnet.

Golvet hade Leo fått gratis för att kunna se lite hur stort det skulle bli.

  Mitt i natten ringde Amys mobil.

- Tjena! Jag jobbar för Twinbrook's byggfirma och vet att ni har det lite ekonomiskt svårt just nu och därför är vi villiga att betala golvet som ni vill ha till ert hus som din man börjat bygga på.

- Åh! Tack sååå mycket! Detta betyder jättemycket för oss! Tack, tack, tack!

  - Vem var det?

- Twinbrook's byggfirma, de är villiga att betala golvet till vårt hus som du bygger!
Vi sparar ju jättemycket pengar på det!

- Åh vad bra! Vilken tur vi har!

  - Jadu Becca, tycker inte du också att det var bra? En sak till, jag och mamma älskar dig!


  En månad senare stod grunden till huset klart.

  - Vi fick jobba hela natten för att det skulle bli färdigt, men det var det värt!

- Ja det var lätt värt det!

  - Vi kanske ska gå in och vila lite innan jobbet? 

- Ja visst, bara du och jag för en gång skull!

  Efter jobbet fick Becca mat och kände sig inte så ensam längre.   - Du är så söt min lilla skatt!

  Några timmar efter att de gått och lagt sig för att sova börjar Becca skrika och Amy och Leo vaknar för det.

  - ÅÅÅÅÅÅÅH! Jag tror jag blir galen på den jäveln som skriker hela jävla tiden!

  - Men herregud! Ta det lungt, det är ändå alltid jag som får ta hand om henne HELA tiden! Du gör ju ALDRIG det! ALDRIG!

- Om du alltid ändå gör det så kan du göra det nu med!

  - Hej gumman!
"Din pappa är sjukt lat!"

  "Varför ska jag ta hand om ett stinkande barn om ingen tog hand om mig?!"

  - Ja det är Jenny här!

- Hej det är jag, det hände precis..!

- Vad?!

- Men du vet... det...

- Jaha! Vi kan prata om det nu om du vill..?

- Nej, inte nu...

- Ah, är han i närheten?

- Ja, hejdå!

  - Förlåt för att jag skrek innan, men nu skriker jäveln igen! 

"Åhh! Vad ska jag göra?"


         

   

Av Matilda, siimstree - 13 juni 2011 15:03

Hejsan!


Förlåt för en dålig uppdatering i helgen, jag var med mina kompisar hela helgen och har därför inte hunnit med bloggen... 

Jag har så sjukt ont i halsen så därför stannar jag hemma från träning idag, så nu/snart ska jag börja skriva fortsättning på legacyn Danielsson och Inte Bara En.

En ny omröstning kommer också snart, jag ska börja med TEMA också! 


Så, vill Ni läsa Tema på min blogg?

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards