siimstree.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 17:59

Hejsvejjs!  


Jag vet att detta låter begärande!

Men, det vore kul om ni kommenterar mer!
Jag vet att det finns vissa som gör det, men ni andra (!) våga kommentera positivt/negativt. Jag blir glad vilket som, för jag vill gärna ha feedback och förslag!

Så ta inte detta negativt!

Men det vore kul med lite fler kommentarer!  


XOXO, Siimstree 

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 17:47

Vill du att jag ska länka din blogg?

Det spelar ingen roll om det är en simsblogg eller ej! 

Kommentera detta inlägg med en länk till din blogg och skriv om du vill att jag ska skriva något speciellt!

Om du vill att jag ska meddela dig på din mail (om du har någon) så skriv även din mailadress!  

Kram!     

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 16:52

Missat någon del?
Del 1, Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8 


Färgguide:

Fanny - rosa

Simon - mörkgrön

Mike - mörkblå

Hampus - babyblå

Agnes - orange

OBS! Notera att Hampus fått Pontus färg för Pontus är inte med längre.


  Fanny Brixland är en 21 årig tjej som bor i Sunset Valley.

Hon är en killtjusare som kan få nästan vem som helst.


  Efter att Fanny plockat upp kläder och lagt dem i tvättkorgen satte hon på sig sin bikini och tänkte ta ett dopp i poolen.

  "Åh, det är så härligt att kunna bada när man vill!"

  Ca en timme senare rusade Fanny upp på övervåningen där hennes mobil, det var Mike som rindge!

- Hej, Mike!  

- Tjena, sötnosen! 

- Hur är det i Bridgeport?!

- Jo,.. det är bara bra! Men det skulle ju varit roligare med dig, såklart!

- Får du fortfarande inte säga vad du gör där?

- Nej, tyvärr... Jag vet inte ens om jag nånsin kommer få säga det! En sak kan jag säga i allafall, det har med ett jobb att göra.

- Du ska väl inte flytta?!?! Nej, Mike! Du kan inte göra så! Mitt liv börjar redan gå under nu när inte du är här! MIKE! FLYTTA INTE IFRÅN SUNSET VALLEY!

- Wow! Lugn, bruden. Sa jag att jag skulle flytta?

- Nej...

- Just det! Ledsen jag får inte prata mer nu, puss!


Innan Fanny ens hann säga hejdå lade Mike på luren.

  "Åh, vad jag har ont i ryggen av graviditeten! Jag tror att jag åker till salongen och tar lite massage och kanske en manikyr som extra lyx." 

 Hon skyndade sig till salongen, eftersom hon var klubbmedlem och kände ägaren behövde hon inte ringa och boka tid. Utan det räckte med att hon bara hade med sig sitt medlemskort och visade upp det så slapp hon stå i kö.


När Fanny kom in blev ägaren så glad över att hon var gravid så hon behövde inte ens betala!

  När hon kom ut 2 timmar senare hade hon både fått massage och manikyr!

  "Åh vilken fin fransk manikyr de gav mig!"

  Fanny passade på att köpa en graviditetsbok när hon ändå var i stan.

  Utanför träffade hon sin gamla klasskompis Agnes.

- Nämen hej, Fanny!

- Agnes? Åh, det är du! Det var så längesedan, jag kände knappt igen dig!


- Har du tid en liten stund?

- Ja det är klart jag har tid för dig, Agnes!

- Jo, bra. Jag undrar om du gillar att styla andra?

- Om jag gör! Jag älskar det verkligen! 

- Om du nu har tid, vill du styla mig?

- Ja, självklart! Förresten, ser du att jag är gravid?

- Jag gissade det, men man vågar ju inte riktigt säga det eftersom att det var ett tag sedan vi sågs. Jag menar, alla människor är ju inte smala...

- Kom nu då!

Det åkte iväg.

  Innan de hann börja ringde telefonen.

- Tjena! Kan vi inte träffas, jag saknar dig, sötnos!

- Äh, lägg av äckel!

- Va? Jag älskar dig!

- Hur ska jag nånsin kunna lita på dig efter vad du gjorde!

- Men sluta! JAG ÄLSKAR DIG! Annars skulle jag aldrig ha ringt!

- Vill du veta en sak?! Jag är gravid!

- Men vad kul! Vad ska vi döpa vårt barn till om det blir en kille?

- Du är bara snäll nu för du är ute efter min kropp! Äckel! 

- Du, jag har faktiskt också rätt till att bestämma namn till vårt barn!
- Va?! Vänta lite nu, vårat barn?
- Ja, du sa ju det, du är gravid..! Har du redan glömt det eller? Älskling, jag kommer hem till dig och tar hand om dig. Du verkar inte må riktigt bra!

- Jag har inte glömt något alls! Jag menade bara att du måste vara helt från vettet om du tror att vi har ett barn tillsammans! JAG ÄR TILLSAMMANS MED NÅGON,

OCH DET ÄR INTE DU! 

- Va? Är du tillsammans med nån, hur kunde du göra så mot mig?!

- Lilla du, vi var aldrig ens tillsammans, eller jo, vi var tillsammans, men det var ju inte något seriöst! Nu har jag hittat någon som jag älskar och vi ska få barn. 

HEJDÅ!

  Medans Fanny kollade Agnes outfit som hon hade innan sa Agnes:

- Vem var det som ringde egentligen?

- Åh, det var Simon. En kille bara...

- Är det helt säkert? Det verkade på dig som att han var otrogen eller nått..

- Nej, han var inte otrogen, han var och är något mycket värre. Han slog mig!

- Är han alltså en misshandlare?

- Ja... Men jag vill inte prata om det.

- Gumman, det är klart att du inte heller behöver! Du ska veta att jag alltid kommer att vara din vän, vad som än händer! Kom ihåg det! 


...fortsättning följer...



Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:56


Om du inte läst serien så finns de olika delarna här:

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Del 6

Del 7

Del 8 

Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:30

Nu tänkte jag visa Fanny Brixlands hus (från serien Inte Bara En).

Notera att det inte är helt fullinrett ännu!

Tänk på att det jag skriver under en bild till hör bilden ovan om det inte står t.ex:
"Såhär ser vardagsrummet ut:" och sen kommer en bild.



Framsidan ser ut såhär:

  Huset ligger nära stranden som ni kan se.

Huset har tre våningar, det är väldigt öppet.

Det finns 1 kök, 1 vardagsrum, 1 sovrum och 2 badrum. 

Resten är öppna ytor med möbler.

  När man kollar in genom dörren så ser man ett långbord. 

  Såhär ser det ut från detta hållet. Dörren till höger är ett badrum...
  ... som ser ut såhär!  En bild uppifrån.  
 Om man tänker sig att man går rakt ut från badrummet så ser det ut såhär. 

  På den andra våningen till höger finns ett badrum och än så länge bara ett arbetsbord, så småningom kommer Fanny köpa mer möbler.  Till vänster ser det ut såhär!
  Badrummet på andra våningen ser ut såhär!  

  Om man går upp på den tredje våningen så är det Fannys sovrum här!

 Hennes sovrum innehåller bl.a en dubbelsäng, lampor, växter, byrå, spelgar och lite till!

  På varje våning finns det dörrar...

  ... går man ut genom den översta våningen så ser det ut sådär!

  Andra våningens uteplats ser ut sådär!

  Tomten har även en pool med fontäner! 
  En bild på bottenvåningens uteplats.

  Till sist, en bild från baksidan!

Hoppas ni gillade mitt hus!   

      


  



Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 11:00

Här kommer mitt första inlägg inom kategorin Hus!

Här tänker jag visa er mina husbyggen, kanske också visa när jag bygger ett hus från grunden m.m....  


Av Matilda, siimstree - 17 maj 2011 10:56

Igår skrev jag att jag inte skulle hinna lägga ut något idag, men så dum som jag är så glömde (hur man nu kan glömma det!?) jag att jag har STUDIEDAG idag! 

Skönt va?!

Nu kan jag ju sitta och spela sims hela dagen och lägga ut saker på bloggen!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkommen in hit!

Jag som driver denna bloggen heter Matilda och här får du ta del av mina serier och kunskaper inom The Sims 3.

Om du har en fråga som du kanske vill få ställd så kan du fråga i frågerutan eller skicka din fråga till mig mail: siimstree@hotmail.com

Skriv gärna en kommentar när du är här dessutom! 

 

 

Do you need translation?

Vad gör jag just nu?

Status: Offline

Gör: spelar sims!

Kommande: -

Viktigt: -

Kommentera tack!


Du får inte glömma att din kommentar är viktig!

Jag granskar inte kommentarerna utan de publiceras direkt.

Jag tar inte heller bort kommentarer där ni har en åsikt!

Våga kommentera vad Ni tycker!

Har du en fråga till mig?

17 besvarade frågor

Aktuell omröstning

Vad tycker du om den nya designen?
 Den är enkel men jättefin!
 Helt okej.
 För enkel.
 Lite för tråkig.
 Ful som attans!

Kategorier

Sök i min blogg

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards